کد خبر: ۶۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
به روایت شبکه‌های اجتماعی
منابع سعودی از مشکلات زیاد به وجود آمده در عربستان به ویژه ریاض و جده به دنبال بارش باران خبر دادند.

آوای نشاط: کاربران شبکه‌های اجتماعی از آبگرفتگی معابر در ریاض پایتخت عربستان پس از بارش متوسط باران در این شهر خبر دادند.

همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی فایل‌های ویدئویی منتشر کردند که در آن غرق شدن خودروها در میان آب به دنبال بارش شدید باران در جده را نشان می دهد.

خودروها در میان آب در خیابانها که بسیار بالا آمده است، شناور هستند و این در خیابان شصتم جده مشهود است.

هواشناسی سعودی روز گذشته به ساکنان این شهر درباره عدم خروج از منازل مگر در حالت اضطراری هشدار داده بود.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی سعودی تا روز شنبه هوای عربستان بارانی است و بارش متوسط تا شدید خواهد بارید.

این درحالی است که صبح جمعه گذشته (2 دی) هم شهر «مکه» در عربستان سعودی، با وقوع سیل روبرو شد. این شهر وضعیتی بحرانی پیدا کرد و جریان شدید سیل، بسیاری از خودروها را در سیل گرفتار و وضعیت بحرانی ایجاد کرد. حتی باعث تعطیلی مدارس، تاخیر در پروازها و اختلال در ترافیک شد.

همچنین کاربران در شمال مکه از ورود آب به محله‌های مسکونی خبر داده بودند. این کاربران از اینکه فکری برای حل مشکل آب ناشی از بارش شدید نشده است به شدت گلایه و انتقاد کردند.

«محمد عبدالله العامری» از کاربران شبکه‌های اجتماعی می نویسد: شهرداری اقدامی در قبال سیل به عمل نیاورده است. متاسفانه اهمال صورت می گیرد و غافل هستیم. مسئولان در صحنه نیستند و اقدام در زمینه توسعه شهری به عمل نمی آورند.

برخی دیگر از کاربران هم به خسارات زیادی اشاره کردند که سیل به دارایی های مردم وارده کرده است.

یادآور می شود که سیل در اوایل آذرماه گذشته هم در شهر جده عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل آسا بود به طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی سابقه آسیب دید که این موضوع خشم سعودی‌ها را از عملکرد ضعیف مقامات عربستان برانگیخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: