کد خبر: ۶۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
همه علیه ترامپ:
بامداد امروز اسکای نیوز گزارش داد:مایک پنس، هم، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ می‌شود.ادعای اسکای نیوز بر پایه تحویل اظهار نامه پنس، ۶۳ ساله، به کمیسیون انتخابات فدرال ایالات متحده برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را تحویل است.

آوای نشاط: یک مشاور سیاسی جمهوری‌خواه می گوید ران دسنتس، فرماندار فلوریدا هم‌اکنون قبل از جلسه قانون‌گذاران ایالت، تبلیغاتش در گوگل و فیس‌بوک را برای مخاطب کشوری دوباره آغاز کرده است. دسنتس قصد دارد به اهداف و شعارهایی بپردازد که شانسش در انتخابات مقدماتی درون‌حزبی را افزایش دهد.

تیم مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا مشغول جمع‌کردن دستیاران احتمالی برای انتخابات مقدماتی است. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق نیز به دنبال افزایش کادر جمع‌آوری حمایت‌های مالی است و آسا هاچنسون، فرماندار آرکانزاس در حال مذاکره با حامیان مالی بوده و شرایط خود برای اداره و تأمین مالی یک کمپین انتخاباتی دشوار را ارزیابی می‌کند.

رقبای احتمالی جمهوری‌خواه ترامپ در حال افزایش تحرکات خود برای انتخابات ۲۰۲۴ هستند؛ این نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان، ترامپ را یک نامزد شکست‌ناپذیر نمی‌دانند؛ مخصوصاً بعد از شکست حزب در انتخابات میان‌دوره‌ای که بسیاری ترامپ را به‌خاطر آن سرزنش می‌کنند.

هاچنسن که از حزب جمهوری‌خواه می‌خواهد از ترامپ عبور کند، با بیان اینکه هنوز برای بستن قطعی لیست کاندیداها زود است، گفت: معلوم نیست چه زمانی پیشتاز رقابت‌ها ممکن است زمین بخورد.

ترامپ تاکنون تنها نامزدی است که به طور رسمی اعلام کاندیداتوری کرد است؛ اما چه علنی و چه پنهان چهره‌های مطرح جمهوری‌خواه مشغول پایه‌گذاری کمپین خود هستند. ترامپ امروز با مشکلات زیادی است؛ از جمله، چندین پرونده قضائی، معاشرت‌ها و هم‌سفره شدن او با یک یهودی‌ستیز و فشار حزب برای تغییر مسیر حزب. مایک دنهی، مشاور قدیمی حزب جمهوری‌خواه در نیوهمپشایر، گفت: ترامپ دیگر وجهه گذشته‌اش را ندارد.

با اینکه ترامپ اولین نفری بود که اعلام نامزدی کرد، اما شور شوق زیادی به پا نکرد؛ نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او دیگر شکست‌ناپذیر نیست؛ بسیاری از جمهوری‌خواهان سرشناس از حمایت از او امتناع کرده و بسیاری دیگر نیز به‌صراحت از او انتقاد می‌کنند. از زمان اعلام کاندیداتوری‌اش در عمارت مارِ-لاگو، ترامپ هنوز تجمع انتخاباتی‌ای برگزار نکرده است. سخنگوی ترامپ به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

به گفته استراتژیست‌ها، ماه‌های آتی برای شروع فعالیت‌های انتخاباتی رقبای دونالد ترامپ، از جمله تشکیل تیم، تبلیغات در ایالت‌های کلیدی و تأمین حمایت مالی حیاتی است. ران دسنتس، فرماندار فلوریدا مطرح‌ترین نامزد احتمالی بوده؛ اما وی هنوز اعلام نامزدی نکرده است.

بسیاری از نامزدهای احتمالی گفته‌اند که در زمستان یا بهار امسال جهت شرکت در انتخابات تصمیم خواهند گرفت؛ با توجه‌به سفر آن‌ها به ایالت‌هایی که زودتر از سایرین رأی‌گیری می‌کنند و شرکت در مهمانی‌های روز لینکولن برای آشنایی با حامیان مالی، انتظار می‌رود که کمپین‌ها و رویداد‌های مشابه آن پس از تعطیلات شتاب بگیرند.

بیش از ۱۰ نفر تا کنون غیرمستقیم اشاره کردند که قصد شرکت در رقابت‌ها را داشته یا حداقل احتمالش را رد نکرده‌اند. رقبای احتمالی به دنبال زمینه‌چینی برای شروع کارزار انتخاباتی خود هستند. اما روشن نیست که چند نفر قصد جدی دارد. تعداد زیاد مدعیان می‌تواند به نفع ترامپ تمام شود؛ زیرا در سال ۲۰۱۶ نیز درحالی‌که ترامپ در رقابت‌های اولیه پیروز شده و رأی‌های عمومی را از آن خود می‌کرد، بخش دیگر حزب نتوانست یک فرد جایگزین برای او پیدا کند.

مایک پمپئو در مصاحبه اخیرش با فاکس‌نیوز گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که باید تا سه‌ماهه اول سال آینده طوری عمل کنیم که انگار واقعاً قصد انجامش را داریم.

 

کمیته اقدام سیاسی پمپئو هنوز به درخواست اظهارنظر پاسخی نداده است.نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در دولت ترامپ، اخیراً در رویدادی گفت که از فرصت تعطیلات استفاده می‌کند تا حضورش انتخابات را ارزیابی کند.

به گفته یکی از دستیاران مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از سه سال، اولین‌بار با همه اعضای خانواده‌اش برای تعطیلات در ایندیاناپلیس به سر خواهد برد و راه‌های پیش رویش جهت اعلام نامزدی را سبک‌وسنگین می کند.

بامداد امروز اسکای نیوز گزارش داد:مایک پنس، هم، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ می‌شود.ادعای اسکای نیوز بر پایه تحویل اظهار نامه پنس، ۶۳ ساله، به کمیسیون انتخابات فدرال ایالات متحده  برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را تحویل است. اما مشاور پنس ساعتی بعد از انتشار این خبر به رویترز گفت هنوز آقای پنس در انتخابات ثبت نام نکرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: