کد خبر: ۵۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
نشریه آمریکایی نیویورک تایمز
اداره امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA) از رکورد بی سابقه کشف و ضبط اسلحه از مسافران در فرودگاه های این کشور خبر داد که اکثر اسلحه های مکشوفه با گلوله مسلح شده بودند.

آوای نشاط: نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: در سال جاری میلادی و تا اوایل ماه دسامبر (آذرماه) ۶هزار و ۳۰۱ قبضه سلاح گرم در محل بازرسی از مسافران در فروگاه های آمریکا کشف و ضبط شده است.

بنابر اعلام اداره امنیت حمل و نقل آمریکا که تحت نظر وزارت امنیت دخلی در آمریکا است، بیش از ۸۸ درصد از این تعداد قبضه اسلحه پُر و فشنگ‌گذاری شده بودند.

این گزارش می افزاید: با وجود جریمه حمل سلاح گرم در فرودگاه ها، با این وجود انتظار می رود شمار سلاح های ضبط شده در محل بازرسی مسافران هنگام سوار شدن به هواپیما تا پایان سال جاری میلادی به حدود ۶هزار و ۶۰۰ قبضه برسد که این میزان نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد؛ در سال ۲۰۲۱ میلادی رکورد کشف و ضبط پنج هزار و ۹۷۲ قبضه اسلحه در فرودگاه های آمریکا از مسافران به ثبت رسید.

علت این رکورد، افزایش شمار سفرهای هوایی و شدت یافتن فروش اسلحه در سراسر آمریکا است. بنابر اعلام اداره امنیت حمل و نقل آمریکا تنها در ۲۷ نوامبر گذشته (۶ آذر ۱۴۰۱) شاهد افزایش دو میلیون و پانصد هزار نفری مسافر در فرودگاه های سراسر آمریکا بوده است که این افزایش بالاترین میزان سفرهای هوایی از زمان همه گیری ویروس کرونا دراین کشور به شمار می رود.

اکنون مقامات ذی ربط برای کاستن از این تخلفات ، جریمه حمل اسلحه در فرودگاه های آمریکا را از نزدیک به یک‌هزار دلار به ۱۴هزار و ۹۵۰دلار افزایش داده‌اند.

«دیوید پکوسکه» (David Pekoske) مدیر اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در بیانیه ای دراین باره اعلام کرد: زمانی که مسافران، اسلحه با خود به محل بازرسی می آورند، این مساله بعنوان یک خطر امنیتی مهم و تهدیدی بالقوه برای امنیت حمل و نقل تلقی می شود، بعلاوه آنکه هزینه گزافی نیز برای مسافر خاطی به همراه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: