کد خبر: ۵۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
در لایحه برنامه هفتم توسعه
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری از پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی به ۶۰ سال در لایحه برنامه هفتم توسعه خبر داد.

آوای نشاط: نعمت الله ترکی؛ سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری امروز در نشست خبری که به مناسبت یکصدمین سال تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، اظهار کرد: شاهد ارائه یک قرن خدمت توسط صندوق بازنشستگی کشوری به فرهیختگان بوده‌ایم و طی این سال‌ها و از بدو تاسیس این صندوق تغییرات ساختاری در بدنه این مجموعه انجام شده است. 

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی رضایتمندی حداکثری بازنشستگان است، گفت: این مجموعه جمعیتی حدود یک میلیون و 600 هزار نفری را در قالب بازنشستگان تحت پوشش خود دارد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: در دوره جدید صندوق بازنشستگی بنا داریم خدمات ارائه شده به بازنشستگان در حوزه‌های مختلف را افزایش دهیم و در واقع به دنبال شفاف‌سازی ارتقای خدمات و ... هستیم. 

ترکی با اشاره به حفظ کرامت بازنشستگان تاکید کرد: ارتقای توسعه خدمات رفاهی، خودکفا بودن صندوق و همچنین پایداری آن از دیگر اهدافی است که در این دوره مورد توجه قرار گرفته است. 

وی با اشاره به چالش‌ها و مشکلاتی که در قالب صندوق بازنشستگی کشوری در طی سنوات گذشته بوده و هست، گفت: برخی از کشورها نیز توانسته‌اند چالش‌های خود را در قالب صندوق‌های بازنشستگی خود مرتفع سازند، به طوری که در کشورهای مختلف ما شاهد یک الی سه صندوق بازنشستگی هستیم اما در کشور ما حدد 19 الی 20 صندوق بازنشستگی فعالیت دارند که هر کدام قوانین خاص خود را دارند. 

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه باید سن بازشستگی را افزایش دهیم، گفت: هم‌اکنون میانگین سن بازنشستگی حدود 50 سال است که پیشنهادی در لایحه برنامه هفتم توسعه داده شده است که سن بازنشستگی به 60 سال افزایش پیدا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: