کد خبر: ۵۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
رئیس پلیس فتا از کاهش ۸۰ درصدی کلاهبرداری ها و برداشت های غیرمجاز با فیلتر واتس‌اپ و اینستاگرام خبر داد و چرایی دستگیر نشدن سلبریتی هایی که اقدام به انتشار اخبار جعلی می کنند را شرح داد.

آوای نشاط: وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا در پاسخ به این سوال که چرا پلیس با افرادی که هویت رسمی دارند اما خبر و مطالب دروغ در صفحه‌های مجازی خود منتشر می‌کنند، برخورد نمی‌کند؟ گفت: اگر افرادی که هویت رسمی دارند و از طرفی هم به یک حوزه رسمی و یا دولتی وصل هستند مانند بازیگرها مطلب نادرستی در صفحه مجازی منتشر کنند در ابتدا سازمان یا نهادی که مسئولیت حقوقی آنها را به عهده دارد باید با آنها برخورد کنند. به عنوان مثال اگر یک بازیگر صحبت اشتباهی در فضای مجازی داشته باشد در ابتدا سازمان سینمایی و وزارت ارشاد باید با او برخورد کند و بعد از پلیس فتا می‌تواند به موضوع ورود کند.

 به گزارش مهر، او افزود: البته اگر خبری باعث جریحه‌دار شدن احساس عمومی شود، یا سلب امنیت کند و یا در حوزه ملی نگرانی ایجاد کند پلیس ورود مستقیماً ورود می‌کند.

او همچنین اظهار کرد: بعد از فیلتر واتس‌اپ و اینستاگرام جرایم کاهش پیدا کرده است؛ بالای ۸۰ درصد از جرایمی که در حوزه‌های کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز رخ می‌دهد در بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: