کد خبر: ۵۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
«بایدن» اعلام کرد:
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ورود تمامی کشتی‌های روس به بندرگاه‌ها و سواحل آمریکا ممنوع می‌َشود.

آوای نشاط ـ «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ورود تمامی کشتی‌های روس به بندرگاه‌ها و سواحل آمریکا ممنوع می‌َشود.

بر اساس این گزارش، بایدن در یک پیام توئیتری نوشت: این اقدام بدان معناست که هیچ کشتی که تحت پرچم روسیه حرکت می‌کند یا اینکه تحت مالکیت یا در راستای منافع روسیه عمل می‌کند، اجازه نخواهد داشت که در بندرگاه‌های آمریکا پهلو گرفته یا به سواحل آمریکا دسترسی داشته باشد.

این درحالی است که پیشتر ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در قبال مسکو به شدت انتقاد کرده بود. وی گفته بود: واقعیت این است که ریشه اختلافات میان آمریکا و روسیه در بی‌توجهی واشنگتن به منافع مسکو نهفته است.

زاخاروا روز گذشته نیز ضمن انتقاد از اقدامات ایالات متحده آمریکا در عرصه بین المللی، گفت: آمریکا امنیت جهانی را متزلزل می‌سازد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود که ایالات متحده عمداً در حال برهم زدن اوضاع در حوزه امنیت بین المللی است.

وی گفت: بدون تردید، آمریکا سال‌هاست که معماری کنترل تسلیحات را تخریب می‌کند و بدخواهانه اوضاع را در زمینه امنیت بین‌المللی و ثبات استراتژیک متزلزل می‌سازد. به گفته وی، واشنگتن گام‌های ویرانگر بی شماری در زمینه کنترل تسلیحات برداشته است. زاخارووا پیشتر گفته بود که اتهامات مندرج در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره حقوق بشر در جهان ازجمله در روسیه بی اساس است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: