کد خبر: ۵۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
در یکی از سالن‌های نمایش فیلم‌های جشنواره چهلم فیلم فجر، یکی از مخاطبان با دوربین موبایلی در دست و سر فرصت از ابتدا تا انتهای فیلم سینمایی «علف‌زار» از مهمترین فیلم‌های جشنواره را ضبط و تنها دقایقی پس از برگزاری آیین اختتامیه، در فضای مجازی منتشر کرده است.

"آوای نشاط"، همزمان با ایام برگزاری سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، اکران فیلم سینمایی «به‌وقت شام» در پردیس سینمایی اطلس مشهد خبرساز شد؛ آنجا که در میانه پخش فیلم، ابراهیم حاتمی‌کیا با کاپشنی در دست، جلوی پرده رفت و فریادزنان خواستار توقف پخش فیلمش شد. او معترض بود که چرا برخی مخاطبان حاضر در سالن دوربین و موبایل در دست دارند و مشغول فیلمبرداری از پرده هستند! او معترض بود با صدای بلند اعلام کرد: «با این کارها سرمایه‌ها به باد می‌رود!»

چهار سال پس از آن هشدار صریح ابراهیم حاتمی‌کیا، در یکی از سالن‌های نمایش فیلم‌های جشنواره چهلم فیلم فجر، یکی از مخاطبان با دوربین موبایلی در دست و سر فرصت از ابتدا تا انتهای فیلم سینمایی «علف‌زار» از مهمترین فیلم‌های جشنواره را ضبط و تنها دقایقی پس از برگزاری آیین اختتامیه، در فضای مجازی منتشر کرده است!

CD فیلم علفزار به کف بازار رسید

فیلم منتشرشده هر چند زاویه‌ای نامناسب دارد و از فیلم در حال اکران بر پرده تصویربرداری شده است اما برای فیلمی ملتهب همچون «علف‌زار» که برگ برنده اصلی‌اش «داستان» است، این نسخه می‌تواند یک تیر خلاص به سرمایه سازندگانش باشد.

این چالش درست زمانی دامنگیر جشنواره چهلم شد که ساعتی پیش‌تر «لو رفتن» فهرست جوایز این رویداد قبل از برگزاری مراسم اختتامیه نیز خبرساز شده بود.

حالا لو رفتن نسخه یکی از فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ، به این چالش برای دبیرخانه ضریب دوچندان داده است.

مسعود نقاش‌زاده دبیر جشنواره هم بلافاصله اعلام کرد که پیگیر هر دو موضوع خواهد بود؛ حراست سازمان سینمایی حالا باید ماجرای این «لو رفتن» ها در دقیقه ۹۰ را تا حصول نتیجه پیگیر باشد.

محافظت از آرای داوران و مهمتر از آن محافظت از حقوق مادی و معنوی صاحبان آثار از جدی‌ترین وظایف دبیرخانه محسوب می‌شود و باید دید آیا سازمان سینمایی می‌تواند مقصران این حواشی مهم را در اسرع وقت شناسایی و از اعتبار جشنواره فجر صیانت کند؟

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: