کد خبر: ۵۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
وزیر دفاع با بیان اینکه هدف دشمن از ترور شهید سلیمانی جلوگیری از تحقیر بیشترآمریکا در منطقه بود، گفت: حق تعقیب قاتلین شهید سلیمانی به قوت خود باقیست و این لرزه همواره بر تن جنایتکاران خواهد ماند.

آوای نشاط، امیر حاتمی وزیر دفاع در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار، آزادگان، جانبازان و بازنشتگان وزارت دفاع که همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرک امام خمینی( ره) برگزار شد؛ با حضور در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و تجلیل از جانفشانی های رادمردان پیشکسوت دفاع مقدس، اظهار داشت: جنگ تحمیلی در کنار خسارت های فراوان و مخاطراتی که برای کشور مان داشت؛ دستاوردهای ارزشمندی نیز برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

وزیر دفاع در این مراسم که بصورت ارتباط تصویری پخش می‌شد با بیان اینکه دفاع مقدس ملت ایران بر خلاف سایر نبردهای ایران در ادوار گذشته، عزت، افتخار و غرور را برای میهن اسلامی به همراه آورد، گفت: وضعیت امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی، سیاسی و بخصوص حوزه دفاعی به گونه ای است که علی رغم تهدیدهای ظالمانه نظام سلطه، ایران اسلامی می تواند هر تهدیدی را در نقطه ی شروع آن حتی خارج از مرزهای خود کشف و خنثی نماید.

وزیر دفاع با بیان اینکه مصداق عینی اقتدار ایران در آوردگاه ها و برهه های مختلف، برای همگان آشکار و نمایان شده است، تصریح کرد: زمانی که دشمن یک سرزمین بزرگ را با ایجاد گروه های تروریستی به اشغال خود در آورد، ایران اسلامی با نقش آفرینی خود و با الهام و تأسی از دفاع مقدس توانست به کمک نیروهای مسلح و مردم سوریه و عراق بر دشمنان و تروریسم ساختگی فائق آید.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به رشادت های سردار افراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم جهانی، گفت: هدف دشمن از ترور شهید سلیمانی جلوگیری از تحقیر بیشتر آمریکا نزد اذناب منطقه ای خود بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه یاد سردار دلها همواره در دل آزادی خواهان جهان زنده خواهد ماند، افزود: حق تعقیب قاتلین شهید سلیمانی به قوت خود باقیست و این لرزه همواره بر تن جنایتکاران خواهد ماند.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: مقاومت تا بیرون راندن دشمن از غرب آسیا و پاک کردن منطقه از لوث وجود شیطان بزرگ ادامه خواهد یافت و این مسیر با الهام گیری از راه شهدای دفاع مقدس و راه امام حسین(ع) و یارانش با قدرت به پیش خواهد رفت.

وزیر دفاع با بیان شکست آمریکا در عرصه سیاسی، گفت: این از برکت دقاع مقدس و نتیجه ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که جامعه جهانی و شورای امنیتی که همواره گوش به فرمان آمریکا بوده است حرف و خواسته او نمی پذیرند و در واقع با این اقدام، غیر قانونی بودن، غیر حقوقی و غیر انسانی بودن اقدامات و رفتارهای امریکا را نشان می دهند.
 
وزیر دفاع با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت ملت ایران و خون هایی که در راه آزادی و استقلال جمهوری بر زمین جاری شد، ایران را تبدیل به یک قدرت تاثیرگذار در عرصه جهانی کرد، افزود: علاوه بر حوزه دفاعی و سیاسی، جمهوری اسلامی در عرصه طراحی، ساخت و تولید نیز دستاوردهای ارزشمندی را علی رغم تمامی محدودیت ها و تحریم های یکجانبه به دست آورده است.

وی تولید صدها محصول راهبردی در حوزه های رزم زمینی، دریایی، هوایی، هوا فضا، الکترونیکی، سایبری و ...  توسط متخصصین وزارت دفاع را نمونه ای از هزاران پیشرفت دفاعی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ما در عرصه تولیدات نظامی و غیر نظامی با تکیه بر همت و تلاش جوانان مؤمن، متعهد و متخصص خود خواستیم و توانستیم به پیشرفت های خیره کننده ای در عرصه تولید محصولات راهبردی دست یابیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دشمن با جنایت های اقتصادی و تحریم های یکسویه در صدد تضعیف مقاومت ملت ایران است گفت: قطعاً در پس این فشارها و تحمل محدودیت ها، گشایش در حوزه اقتصادی نیز رقم خواهد خورد و همانگونه که جنگ تحمیلی ضرورت یک دفاع همه جانبه را برای کشور ایجاب کرد در عرصه اقتصادی نیز می شود با تدبیر و وحدت ملی به شکوفایی و رونق اقتصادی رسید.

 وزیر دفاع با بیان اینکه ارتباط و مراوده با کشورهای دنیا در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و ... حق مسلم ملت ایران است، افزود: در کنار اینکه حق خود را نادیده نخواهیم گرفت باید تلاش مضاعف خود را برای تبدیل محدودیت ها به فرصت و کاهش آسیب پذیری ملی به کار بندیم.

 امیر حاتمی با اشاره به رونمایی موشک های برد بلند" شهید حاج قاسم" و " شهید ابومهدی" در هفته دولت، گفت: وزارت دفاع با رونمایی و افتتاح دستاوردهای ارزشمند بازدارنده خود در عرصه های هوا و زمین،  چشم طمع دشمنان از این مرز و بوم را دور نگه داشته است و امروز مسئولان می توانند در بستر امنیت،  سایر مولفه های رشد و پیشرفت را توسعه دهند و این مهم تنها با نگاه به سکوی پرشی است که جوانان مؤمن، دانشمند، نخبه و متخصص این مرز و بوم بر روی آن ایستاده اند.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان عرصه ایثار، آزادگان، جانبازان و بازنشتگان نیروهای مسلح با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
برچسب ها: خبر، ، نشاط ، گزارش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: