کد خبر: ۵۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبرداری که با سند جعلی قصد فروش زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال را داشت خبر داد.

«آوای نشاط»، سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی در این باره اظهار داشت: هشتم مرداد ماه پرونده‌ای با موضوع جعل و کلاهبرداری و دستگیری یک متهم به نام بهرام ۴۹ ساله برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: محتویات پرونده حاکی از آن بود متهم با جعل سند مالکیت شش دانگ یک زمین به مساحت تقریبی ۴۰۰ متر مربع واقع در شمال تهران و کارت ملی اش، خود را مالک زمین معرفی کرده و قصد فروش زمین را داشته است که با متوجه شدن مشاور املاک، بهرام دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می شود.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تصریح کرد: بهرام ضمن اعتراف به جعل و استفاده از سند مجعول و همچنین فروش مال غیر بیان داشت: فردی به نام امین ۳۹ ساله سند و کارت ملی جعلی را به وی داده و طراح این نقشه او بوده است که با ارجاع پرونده به شعبه ۶ بازپرسی ناحیه ۱ تهران و صدور قرار مناسب بهرام برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار این یگان قرار گرفت.

این مقام انتظامی توضیح داد: بهرام گفت، پس از گرفتن مدارک جعلی از امین به یک بنگاه معاملات املاک رفتم و خود را به عنوان مالک زمین معرفی کردم و توافق شد با معرفی مشتری زمین را به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال از من بخرد که در همین اثنی روزی که برای بستن قولنامه به بنگاه رفتم متوجه شدم مدیر بنگاه صاحب اصلی زمین را پیدا کرده و با هماهنگی مراجع قضائی و انتظامی مرا دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه شریفی بیان کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، دستگیری امین در دستور کار قرار گرفت و مخفیگاه وی در خیابان مقدس اردبیلی شناسایی اما مشخص شد که متهم با اطلاع از دستگیری همدستش از محل گریخته است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به متواری بودن امین پرونده همچنان در پلیس آگاهی مفتوح است که با سرنخ های موجود و تلاش شبانه روزی کارآگاهان دستگیری سایر همدستان این متهم نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: