کد خبر: ۵۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
فرماندار تهران گفت: در ایام محرم هرگونه فعالیت دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها و ایستگاه‌های صلواتی ممنوع خواهد بود.

«آوای نشاط»، فرهادی فرماندار تهران اظهار کرد: شهر تهران به لحاظ پایتخت بودن و نزدیکی شهر‌های بزرگ به تهران و مراجعات مختلفی که روزانه از استان ها‌ی همجوار و بلعکس صورت می‌گیرد جمعیت ۱۸ و ۱۹ میلیونی در خود جایی داده و علاوه بر این موضوع توزیع انواع نیاز‌های کشور و تبادلات تجاری و وجود انبار‌ها و کارخانجات باعث شده تردد‌های زیادی در شهر تهران صورت بگیرد و بارعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط بعضی از شهروندان ما باعت افزایش بیماران کرونا شده و متاسفانه افراد زیادی بر اثر این ویروس منحوس جان خود را از دست دادند.

وی افزود: شهر تهران در حال حاضر در وضعیت هشدار و قرمز قرار گرفته و ضرورت دارد آحاد جامعه با همکاری و همراهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آسیب رساندن به خود و خانواده و جامعه بکاهند تا بتوانیم از این وضعیت به سلامت عبور کنیم. فرهادی اظهار داشت با کاهش تردد جمعیت در حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس.) و تسهیل در رفت و آمد‌ها با هماهنگی که با دستگاه‌ها اجرایی در این خصوص صورت گرفته و کماکان ادامه دارد یک سوم کارمندان می‌توانند با هماهنگی مدیران مربوطه از طریق دورکاری ارائه خدمت نمایند.

فرهادی تصریح کرد: تعطیلی مدارس که از اسفند ماه صورت گرفت تاثیر به سزایی در کاهش تردد‌ها در حمل و نقل عمومی و کاهش تردد از سه میلیون نفر در روز‌های عادی به یک مییلون نفر داشته از شهروندان عزیز خواستاریم همچنان از سفر‌های غیر ضروری درسطح شهر اجتناب کنند تا باعث کاهش شیوع این ویروس شود.

فرماندار تهران گفت: لزوم استفاده از ماسک برای همه افراد که تاثیربه سزایی در کنترل این بیماری که ضریب قابل توجهی ازآلودگی را کاهش میدهد بسیار حائز اهمیت است، سهل انگاری و بی توجهی بخصوص جوان‌ها مهمترین حلقه اتصال و ابتلا به کرونا هستند چرا که درصد بالایی از جوانان از ماسک زدن خودداری می‌کنند واین امر در صورت ابتلا منجر به انتقال بیماری به افراد کثیری من جمله خانواده، اقوام و دیگر افراد جامعه خواهد شد.

وی گفت: این بیماری مشکل و معضلی است که زندگی بیشماری از افراد جامعه را دچار مختل کرده است، شغل‌های فراوانی همچون رستوران ها، استخرها، تالارها، آرایشگاه‌ها، ... بدلیل مهار این ویروس کارکنانشان یا به مرخصی اجباری فرستاده شدند یا کار خود را از دست داده اند، در صورت مراعات این ممنوعیت با آماده سازی پروتکل‌های بهداشتی با اتخاذ تدابیر نسبت به بازگشایی آن‌ها اقدام شود تا مشکلات این عزیزان نیز مرتفع گردد. فرهادی گفت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و اعتقادات و ارادت شیعیان به اباعبدلله و (هر چه داریم از محرم و سفر است) با رعایت فاصله گزاری اجتماعی که ستاد کرونا اعلام می‌کند برگزار خواهد شد.

فرهادی گفت: دستورالعمل برگزاری مراسم ایام محرم براین است که در فضای باز ودر صورت امکان باهماهنگی‌های لازم در محوطه مدارس که چهار هزار مدارس به صورت پراکنده در شهر تهران هست که معمولا فضای بزرگتری دارند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گزاری اجتماعی انجام گیرد و هرگونه دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها و ایستگاه‌های صلواتی ممنوع خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: