کد خبر: ۵۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
عضو پارلمان عراق:
عضو پارلمان عراق گفت که هیچ اعتمادی به نتیجه گرفتن بغداد از روابط با عربستان سعودی‌ به دلیل نقش منفی رژیم آل سعود در اجرای نقشه‌های آمریکایی-صهیونیستی و حمایت آن از تروریسم در منطقه وجود ندارد.

به گزارش آوای نشاط، عضو ائتلاف «الفتح» پارلمان عراق در واکنش به خبر وزیر دارایی عراق مبنی بر خبر قریب الوقوع نخست وزیر کشورش به عربستان گفت که هیچ اعتمادی به مقاصد عربستان در یاری رساندن به عراق در زمینه‌های مختلف نیست.

«محمد البلداوی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «با وجود عوض شدن دولت‌های عراق طی سال‌های گذشته، اما تاکنون سیاست عربستان در قبال عراق ثابت مانده و نقش منفی در تعامل با عراقی‌ها داشته است».

او با اشاره به اقدام عربستان در فرستادن تروریست‌های انتحاری به عراق گفت: «هیچ روزی نبوده است که عربستان  دست عراق را گرفته باشد با وجود اینکه عراق در همه این سال‌ها با بحران‌ها و چالش‌های بزرگ و زیادی روبه رو بوده است و بالعکس ریاض از حامیان بزرگ گروه‌های تروریستی بود و از این گروه‌ها در سطوح مختلف حمایت کرد».

این عضو پارلمان عراق با بیان اینکه حالا هم هیچ تضمین یا اعتمادی به تغییر سیاست و خط مشی عربستان در قبال عراق وجود ندارد، گفت: «ذهنیت حاکمان عربستان نسبت به عراق سال‌هاست که هیچ تغییری نکرده است و مسئله دیگر اینکه عربستان مجری نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است».

«علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی عربستان پیشتر خبر داد که «مصطفی الکاظمی» نخست ویر عرق روز دوشنبه هفته پیش رو به عربستان سفر خواهد کرد و انتظار می‌رود که توافقنامه‌هایی بین دو کشور به امضا برسد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: