کد خبر: ۵۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
انصاری:
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به محدودیت‌های بانکی کشور، یکی از روش‌هایی که می‌تواند به صادرات و واردات اقلام مورد نیاز کمک کند، تهاتر است.

به گزارش آوای نشاط، «غلامرضا انصاری» عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور معاون اول رییس جمهوری در جمع مدیران وزارت امور خارجه و  برگزاری ستاد هماهنگی اقتصادی روابط اقتصادی خارجی گفت: در نشست امروز روابط و شرایط اقتصادی امسال و سال آینده کشور و همچنین موضوعات مهم اقتصادی و ضرورت‌هایی که برای پیشبرد بهتر اهداف کشور در زمینه اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی توجه جدی‌تر به محورهای اقتصاد مقاومتی و همچنین تمرکز بر بحث جهش تولید به عنوان شعار و راهنمای کار به ویژه برای ستاد هماهنگی اقتصادی و وزارت خارجه بود را از دیگر مسائل مطرح شده در نشست امروز عنوان کرد و گفت:  یکی از راه‌های بسیار مهم برای کمک به تولید که طبیعتا به توانمندی های ارزی کشور هم کمک می‌کند، صادرات است.این برنامه سال گذشته و امسال وزارت امور خارجه و برنامه اصلی ستاد هماهنگی اقتصادی خارجی برای ماه‌های آینده خواهد بود.

 معاون وزیر امورخارجه در پاسخ به این سوال که چه برنامه مشخصی برای تقویت صادرات دارید، اظهار داشت: ‌تمرکز بر روی کشورهای همسایه، ایجاد تجهیزات و فرصت‌های بهتر برای روان کردن کار تجارت با همسایگان از برنامه های مدونی است که ما پیشنهاد کرده ایم

انصاری خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی که برای جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی ایجاد شده یکی از روش‌هایی که می تواند به صادرات و واردات اقلام مورد نیاز کشور کمک کند، تهاتر است.

 وی مجهز کردن و کمک بیشتر به گمرکات و برای تمرکز در مدیریت در این حوزه‌ها و همچنین تمرکز بیشتر به حمل و نقل جاده‌ای با هدف کمک به صادرات از حوزه کشورهای همسایه را از راهکارهای عملیاتی شدن تهاتر  با کشورهای دیگر عنوان کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا در کشور پیشنهاد شد سازوکارهایی پیش‌بینی کنیم که همسایه‌ها بیشتر به ما اعتماد کنند و همچنان بتوانیم مرزها را باز نگه داریم و صادرات ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: