کد خبر: ۵۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
یک نماینده پارلمان عراق از تحرکات آمریکا برای بازگرداندن مسئولان سابق تحت تعقیب قضایی به کشور و تبرئه آن‌ها خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، «سناء الموسوی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح امروز شنبه از صدور احکام قضایی مبهم درباره بازگشت «رافع العیساوی» ابراز تعجب کرده و درباره تحرکات آمریکا برای بازگرداندن مسئولان سابق تحت تعقیب به کشور و تبرئه آن‌ها هشدار داد.

شورای عالی قضایی عراق، سه‌شنبه هفته گذشته از آزادی «رافع العیساوی» وزیر دارایی پیشین عراق در زمان نخست‌وزیری «نوری المالکی» ـ که اخیرا به کشور بازگشته ـ و تبرئه موقت او از کلیه اتهامات  وارده، خبر داد.

رافع العیساوی متولد دوم مارس ۱۹۶۶ در استان الانبار است که هفت سال پیش، زمانی که هنوز وزیر دارایی دولت نوری المالکی بود، در فتنه به راه افتاده علیه دولت در آن سال در استان الانبار نقش مهمی ایفا کرد و با حضور در جمع معترضان این استان، از پست خود استعفا کرد.

الموسوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت: «متأسفانه شاهد ابهام در دستگاه قضایی هستیم و تصمیمات آن درباره متهمان به تروریسم امثال رافع العیساوی، طارق الهاشمی و دیگر متهمانی از این دست، روشن نیست».

او افزود که «العیساوی، الهاشمی، النجیفی و الدلیمی برای روند سیاسی بسیار خطرناک هستند».

این نماینده پارلمان عراق همچنین از وجود تحرکات سیاسی آمریکا برای بازگرداندن شخصیت‌های تحت تعقیب قضایی و تبرئه آن‌ها خبر داد و گفت: «آمریکا پیشتر برای بازگرداندن قاتلان مردم و ورود مجدد آن‌ها به صحنه سیاسی و مشارکت در انتخابات پارلمانی آینده وعده داده بود».

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: