کد خبر: ۵۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
معاون وزیر خارجه درباره ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه گفت: فرانسه یک نهاد مستقل سوانح هواپیمایی دارد و از سوی دیگر با تعلل اوکراین مواجه شدیم، به این خاطر تصمیم گرفتیم جعبه‌های سیاه را برای خوانش به فرانسه بفرستیم.

به گزارش آوای نشاط، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در گفت‌وگویی عنوان کرد: فرانسه به این دلیل که یک نهاد مستقل سوانح هواپیمایی دارد و یکی از نهادهای مرجع سوانح هوایی محسوب می‌شود و به همین دلیل تصمیم داریم جعبه‌های سیاه را برای خوانش به این نهاد بدهیم که این اطلاعات را بخوانیم و موضوع تحقیقات را نهایی کنیم.

وی درباره اظهارات ظریف برای آمادگی به منظور جبران خسارت و عدم پاسخگویی اوکراین عنوان کرد: این سؤال خود ما نیز هست. یکی دو بار با مقامات اوکراین این موضوع را مطرح کردیم که دلیل واقعی اینکه اعلام آمادگی می‌کنند، ولی در زمان اجرا کمی تعلل می‌کنند، هنوز متوجه نشدیم.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه البته هیأت جدیدی را تصمیم گرفتند یکی دو روز پیش تشکیل بدهند ولی هنوز به ما رسما چیزی اعلام نشده است، اظهار داشت: منتظریم اگر به ما رسما اعلام کنند ما به تدریج با آنها مذاکره کنیم.

بهاروند همچنین عنوان کرد: اوکراین کشوری است که ایرلاین به آن کشور متعلق است و روابط خوبی با اوکراین داریم و چون اوکراینی‌ها تقاضا کرده بودند جعبه سیاه به آن کشور هم برود، می‌خواستیم خواسته آن کشور را اجرا کنیم، ولی بعد از تعلل‌ها و مصاحبه‌هایی که پشت سر هم صورت می‌‌گیرد تصمیم گرفتیم آنچه اصولی است تصمیم گرفته و جعبه سیاه را مستقیم به فرانسه بفرستیم.

وی که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد، درباره نقش کانادا در این قضیه و گفت‌وگوی تلفنی دیروز ظریف با وزیر خارجه کانادا گفت: برخی از افرادی که جان خود را از دست دادند تعداد کمی تابعیت کانادایی دارند، برخی تابعیت دوگانه و برخی مقیم کانادا هستند، به همین دلیل موضوع به کانادا هم مربوط می‌شود، ولی اکثریت کسانی که جان خود را از دست دادند ایرانی هستند و هم به عنوان کشور محل حادثه و هم کشوری که بیشترین اتباع خود را از دست دادند با خود ایران است و بقیه نقش فرعی را دارند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: