کد خبر: ۵۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
پس از آنکه شرکت پرداخت وایر کارد آلمان اعلام کرد که ۲.۱ میلیارد دلار از دارایی‌های ثبت شده این شرکت وجود خارجی ندارد ارزش سهام آن ۵۰ درصد سقوط کرد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از بلومبرگ، شرکت وایر کارد آلمان، امروز تائید کرد که 2.1 میلیارد دلار از دارایی‌های گزارش شده‌اش وجود خارجی نداشته است.

همین امر باعث شد تا در معاملات اولیه ارزش سهام این شرکت پرداخت آلمانی 50 درصد سقوط کند.

وایرکارد اعلام کرده که از شرکت‌های حسابرسی و رتبه‌بندی خواسته تا ترازنامه مالی این شرکت برای سال 2019 و سه ماهه نخست سال 2020 را به طور کامل بازبینی کنند.

البته پیش از تائید رسمی این اتفاق هم گمانه‌زنی‌ها درباره چنین رویکردی از سوی شرکت آلمانی باعث شده بود طی روزهای معاملاتی قبل شاهد کاهش ارزش سهام آن باشیم و حتی مدیر عامل آن هم استعفا دهد. 

در کمتر از یک هفته شرکت وایرکارد که قبلا تصور می‌شود آینده بازار مالی آلمان را در اختیار دارد حدود 90 درصد از ارزش بازار خود را از دست داد.

موسسه مودیز هم امروز تصمیم گرفت تا از رتبه‌بندی اعتباری وایرکارد خودداری کند چرا که معتقد است در حال حاضر اطلاعات کافی و لازم برای ارزیابی رتبه این شرکت وجود ندارد.

این مؤسسه در روز جمعه رتبه اعتباری وایر کارد را 6 پله کاهش داده بود.

ارزش سهام وایرکارد در بورس فرانکفورت از روز چهارشنبه و یک روز پیش از افشای گزارش غیر واقعی دارایی از سوی این شرکت تا امروز 85 درصد از ارزش خود را از دست داده است. 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: