کد خبر: ۵۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
با تکیه بر توان داخلی؛
خط تولید انسولین قلمی ، نخستین بار در کشور در یک شرکت دانش بنیان در پاک فناوری پردیس رونمایی می شود.

به گزارش آوای نشاط، انسولین قلمی که از مهمترین داروهای بیماران دیابتی است و بیشترین ارزبری را دارد با حضور مجازی وزیربهداشت،درمان و آموزش پزشکی به صورت تصویری به بهره برداری می رسد.
به گفته رئیس سازمان غذا و دارو ، علاوه بر این شرکت داخلی که موفق به راه اندازی خط تولید انسولین قلمی شده است، چند شرکت داخلی دیگر نیز متقاضی تولید انسولین قلمی هستند، که اگر این تولیدگنندگان وارد چرخه تولید انسولین قلمی شوند نه تنها دیگر واردکننده این کالا نخواهیم بود بلکه حتی می توانیم صادرکننده هم باشیم.
آقای محمدرضا شانه ساز افزود: انسولین قلمی بیشترین ارزبری دارویی را در کشور دارد و هر سال معادل ۶۰۰ میلیارد تومان ارز برای واردات این محصول هزینه می شود.
وی تصریح کرد: دومین دارویی که ارزبری بالایی دارد، فرآورده های خونی هستند که سالانه معادل ۴۰۰ میلیارد تومان برای واردات این محصولات هزینه می شود.
رئیس سازمان غذا و دارد اضافه کرد: تولید انسولین تزریقی از سالهای گذشته در ایران شروع شده بود اما مصرف انسولین قلمی به علت بدون درد بودن مصرف آن کیفیت زندگی افراد دیابتی را به میزان زیادی بهتر می کند و تقاضای بیشـتر بیماران دسترسی به این نوع انسولین با قیمت مناسب است که با تولید داخلی این محصول مهم به این هدف دست یافتیم.
مراسم رونمایی از انسولین قلمی ساعتی دیگر با حضور مسئولان و متخصصان در پارک فناوری پردیس و به صورت نشست مجازی از محل وزارت بهداشت برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: