کد خبر: ۵۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فرزندآوری مورد استقبال بخش عمده‌ای از مردم نیست و به‌زودی جامعه ایرانی دچار پیری و هزینه‌های سالمندی خواهد شد.

به گزارش آوای نشاط، اردشیر مطهری در گفت‌وگو با خبرنگاران در گرمسار اظهار کرد: متأسفانه زنگ خطر در حوزه‌های اجتماعی به صدا درآمده و آمار طلاق بالا رفته و ازدواج کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: فرزندآوری مورد استقبال بخش عمده‌ای از مردم نیست و به‌زودی جامعه ایرانی دچار پیری و هزینه‌های سرسام‌آور سالمندی خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: سن مصرف مواد مخدر کاهش جدی پیدا کرده و جمعیت زیادی از جوانان تحصیل‌کرده و غیرتحصیل‌کرده دچار بحران بیکاری شده‌اند.

مطهری بیان کرد: سن ازدواج در حال افزایش است و جوانان زیادی بی‌تمایل به ازدواج و فرزندآوری هستند؛ این بی‌تمایلی سبب بروز بحران‌هایی در حوزه اجتماعی شده است و طی سال‌های آینده شاهد بحران سالمندی در جمعیت کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: خشم، عصبانیت و پرخاشگری و برخی رفتارهای ضداجتماعی در حال گسترش در میان جمعیت کشور و به‌ویژه جوانان بوده و همه این‌ها در حالی است که دولت تدبیر و امید، تدبیر ویژه‌ای برای رفع مشکلات مردم و جوانان نیندیشیده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: وزارت‌خانه‌ای به نام تعاون، کار و رفاه اجتماعی داریم که عملاً نه کار خاصی برای کارگران می‌کند، نه کاری برای تعاونگران و نه تلاشی برای رفاه اجتماعی مردم.

مطهری اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان عملاً کار خاصی برای جوانان نمی‌کند و این وضعیت‌ها سبب بروز نگرانی‌های جدی شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و توجه به جوانان یک اولویت مهم است و به همین منظور در روز آغازین کارم در مجلس، فراکسیون پیشرفت و رفع موانع کسب‌وکار را راه‌اندازی کردم. همچنین عضویت در کمیسیون اجتماعی مجلس را انتخاب کردم و اکنون به نیز به عضویت آن درآمده‌ام.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امید فراوانی دارم تا در این کمیسیون بتوانیم گام‌هایی اساسی برای رفع مشکلات جوانان و رفاه ملت برداریم؛ چراکه از دیدگاه این‌جانب بی‌توجهی به رفاه مردم و بی‌توجهی به جوانان در بخش‌های مختلف دولتی به چشم می‌خورد و این می‌طلبد تا نمایندگان مجلس به‌ویژه اعضای کمیسیون اجتماعی قدم‌های جدی و اساسی در این زمینه بردارند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: