کد خبر: ۵۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، گفت: در پی گزارش‌های واصله، نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با همکاری کلانتری شهرستان چرداول، تعداد ۴۶ قلم شی تاریخی و معاصر را از شخصی کشف و ضبط کردند.

به گزارش آوای نشاط، عبدالمالک شنبه‌زاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در پی گزارش‌های واصله، نیروهای یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان با همکاری کلانتری شهرستان چرداول، تعداد 46 قلم شی تاریخی و معاصر را از شخصی کشف‌ و ‌ضبط کردند.

وی افزود: این اشیا شامل نوک پیکان و سنگ ساب، تندیس، قاشق تزیینی، پیاله، شمعدان، مهره و ... است که پس از انجام بررسی‌های کارشناسی‌ مشخص شد که اشیای مکشوفه از جنس مفرغ، سنگ، برنج، آلیاژ، مس و مربوط به دوران تاریخی و معاصر هستند.

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با قدردانی از فعالیت و تلاش فرمانده انتظامی چرداول و نیروی انتظلامی آسمان‌آباد برای مبارزه با جرایم حوزه میراث‌فرهنگی، گفت: پس از دستگیری متهم، پرونده برای پیگیری به مراجع قضایی داده شد، خودرو متهم نیز توقیف شده است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: