کد خبر: ۵۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به بحرانی‌تر شدن اوضاع انسانی در یمن در صورت عدم مسئولیت‌پذیری سریع جامعه جهانی در این خصوص هشدار داد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از پایگاه شبکه خبری روسیا الیوم، ابوالغیط از تمامی سازمان‌ها، نهادهای مرتبط و کشورهای توانا خواست تا به صورت فوری کمک‌های بشردوستانه خود را برای حفظ برنامه های سازمان ملل در یمن و جلوگیری از وقوع یک فاجعه بزرگ در برابر دیدگان جهانیان به این کشور ارسال کنند.

یک مقام مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب نیز در همین رابطه گفت که برای مقابله با بحران انسانی در یمن به مبلغی بیش از ۴ میلیارد دلار نیاز است و هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد مردم یمن برای زنده ماندن نیازمند کمک های فوری هستند.

وی تاکید کرد که علاوه بر بحران انسانی، شیوع ویروس کرونا هم گریبان‌گیر یمن شده و مریضی‌های دیگری همچون مالاریا و تب دنگی (نوعی بیماری ویروسی) در این کشور وجود دارد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد.

بر اثر تجاوز ائتلاف عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

مجامع بین‌المللی همچنین هشدار داده‌اند که گرسنگی و کمبود مواد غذایی بر اثر محاصره همه جانبه، جان ۲۲ میلیون یمنی را تهدید می‌ کند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: