کد خبر: ۵۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
رئیس پلیس بین الملل ناجا از دستگیری و استرداد یک کلاهبردار ۳۷۰ میلیارد ریالی به کشور خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار هادی شیرزاد گفت: در پی اعلام مقامات قضائی مبنی بر اینکه فردی به اتهام کلاهبرداری هم اکنون در خارج از کشور اقامت دارد، پلیس بین الملل ناجا ضمن هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، فرد کلاهبردار را به کشور بازگرداند.
وی توضیح داد: این متهم با فریب هموطنان به بهانه خرید مسکن در یکی از کشور‌های منطقه و به منظور اخذ اقامت، از آن‌ها مبالغ هنگفتی دریافت و اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است؛ تاکنون ۱۲ نفر از این فرد شکایت کرده اند و مبلغ کلاهبرداری از سوی شاکیان ۳۷۰ میلیارد ریال اعلام شده است.
رئیس پلیس بین الملل ناجا عنوان کرد: درحال حاضر این فرد دستگیر و به کشور بازگردانده شده و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضائی است.
سردار شیرزاد تاکید کرد: افرادی که به این نحو از آن‌ها کلاهبرداری شده می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به دادسرای ویژه جرایم اقتصادی مراجعه کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا
 کشف بیش از ۳۰ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی طی یک هفته گذشته 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۳۰ هزار عدد انواع تجهیزات بهداشتی طی یک هفته گذشته در سراسر کشور خبر داد.
سردار محمدرضا مقیمی در گفتگو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: با توجه به شدت شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح جامعه، مأموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی در راستای رصد اطلاعاتی انبار‌ها و مراکز توزیع تجهیزات بهداشتی به طور کامل و با قوت بیشتر همانند گذشته انجام می‌شود.
وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با در نظر گرفتن نقاط آلوده و با جمع آوری اطلاعات و انجام گشت زنی‌های هدفمند، افراد سودجو، اخلال گران و محل احتکار کالا‌ها را شناسایی می‌کنند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره میزان کشفیات طی یک هفته گذشته عنوان کرد: ماموران در بازرسی از واحد‌های صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها، ۳۰ هزار و ۵۷۸ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۲۴ هزار و ۸۷۸ عدد انواع ماسک، ۵ هزار و ۷۰۰ عدد انواع دستکش و ۱۰ هزار و ۹۷۱ لیتر مواد ضدعفونی کننده و شوینده (از ۱۷ خرداد تا ۲۴ خرداد ماه سال جاری) کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تجهیزات بهداشتی مکشوفه در استان‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل شد، تصریح کرد: در این رابطه ۶۷ واحد صنفی پلمب و ۱۸ محتکر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
سردار مقیمی در پایان با اشاره به عزم جدی این پلیس برای مبارزه با احتکارکنندگان اقلام بهداشتی و ضروری از مردم در خواست کرد: در صورت اطلاع از احتکار هرنوع کالا بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 پیام تسلیت دبیر کل سازمان اینترپل به فرمانده نیروی انتظامی 
دبیر کل سازمان اینترپل طی پیامی شهادت ستواندوم مجید بارانی را به فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، در پی شهادت شهید والامقام ستواندوم مجید بارانی از شهدای گرانقدر نیروی انتظامی که در خرداد ماه سال ۱۳۸۳ در عملیات درگیری مجروح و در سال ۱۳۹۹ پس از ۱۶ سال جانبازی به فیض شهادت نائل آمد، دبیرکل سازمان اینترپل "یورگن اشتاک" شهادت این شهید را به فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و خانواده وی تسلیت گفت که متن پیام بدین شرح است:
ما پیام مورخه دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ شما را دریافت کردیم و از درگذشت یکی از افسران پلیس کشورتان متأسفیم.
مراتب احترام خود را به شهید ستواندوم "مجید بارانی" که جان با ارزش خود را برای محافظت از جامعه فدا کرد اعلام می‌کنیم.
سازمان جهانی اینترپل مایل است تا تسلیت خود را به فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سردار سرتیپ حسین اشتری و به خانواده شهید ستواندوم مجید بارانی اعلام و از وی پس از شهادتش با درج نام در گواهی رسمی سازمان جهانی اینترپل به عنوان فردی که جانش را برای محافظت شهروندان جمهوری اسلامی ایران فدا کرد، تکریم کند.
نام این افسر شهید بر پهنه یادبود وب سایت سازمان جهانی اینترپل درج خواهد شد.
با احترام
دبیرکل سازمان جهانی اینترپل
یورگن اشتاک.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: