کد خبر: ۵۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
با دلجویی از نظامیان سیاهپوست در ارتش
فرماندهان عالی‌رتبه پنتاگون در پی قتل جورج فلوید به دست پلیس سفیدپوست که اعتراض‌های سراسری علیه نژادپرستی در آمریکا را وارد چهارمین هفته خود کرده است، باهدف دلجویی از نظامیان آمریکایی سیاهپوست و بدون منتظر ماندن دستوری از ترامپ، شخصا دست به کار شده و تلاش کردند در این موضوع خود را از مواضع رئیس جمهوری ایالات متحده مبرا سازند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل ازتارنمای شبکه سی‌ان‌ان،  «رابرت ابرامز - Robert Abrams » ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا و فرمانده کل نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی در اقدامی نادر  و در حضور همه پرسنل نظامی سیاهپوست که خواسته بود همگی بدون لباس فُرم و با لباس شخصی حضور یابند درباره نژادپرستی صحبت کرد. 
سی‌ان‌ان نوشت: درخواست این فرمانده ارشد نظامی مبنی بر حضور پرسنل سیاهپوست با لباس شخصی، نمادی از کنار گذاردن رده‌های نظامی بود و اینکه همه در یک تراز اجتماعی قرار دارند.

به نوشته این شبکه خبری، ژنرال ابرامز که خود یک افسر ارشد سفیدپوست است در این سخنرانی که به دور از مسائل نظامی، بطور شخصی با نیروهای سیاهپوست تحت فرمان خود صحبت کرد، گفت: از زمان خدمت در ارتش، کوشیده‌ام که بخشی از راه‌حل یک مشکل باشم اما با توجه به وقایع روزهای اخیر، برای من بسیار دشوار بود تا بتوانم کمکی در زدودن نژادپرستی و تعصب‌های ناشی از آن باشم. 

سی‌ان‌ان نوشت: سخنرانی ابرامز در جمع پرسنل نظامی سیاهپوست ارتش آمریکا آنهم بدون پوشیدن لباس نظامی، نمونه‌ای است از تلاش خودجوش فرماندهان رده بالای پنتاگون در مواجه با مساله نژادپرستی در رده‌های مختلف ارتش، بدون منتظر ماندن دریافت فرمانی از سوی دونالد ترامپ بعنوان فرماندهی کل قوای ارتش در آمریکا، اقدامی علیه نژادپرستی است که در پی قتل فلوید سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس، اکنون اعتراض‌های سراسری آمریکا را فراگرفته است. 
به نوشته این رسانه تصویری، فرماندهان به خوبی آگاهند که چنین اقدام‌هایی و فاصله گرفتن از مواضع دونالد ترامپ، کاری پرخطر و موجب خشم وی خواهد شد اما آن‌ها مصمم‌اند تا برای بهبود شرایط در ارتش، دراین باره لب به سخن بگشایند.

۲۲ خردادماه، ژنرال «مارک میلی»  فرماندهی ستاد مشترک ارتش آمریکا از اینکه در جریان رفتن ترامپ به کلیسای «سنت جان»، وی به همراه رئیس جمهوری دیده شده، عذرخواهی کرد. 
وی که حضورش در آن هنگام را موجب گمانه‌زنی‌هایی از نقش نظامیان در برخورد با وقایع اعتراض‌های گسترده نژادپرستی در آمریکا شده بود، گفت: من نباید در آن زمان در آنجا می‌بودم؛ حضورم در آن لحظه و با توجه به وضع موجود، این فرض که ارتش در سیاست‌های داخلی آمریکا خود را درگیر ساخته است بوجود آورد. 
سی‌ان‌ان افزود: بسیاری از منابع خبری به این شبکه گفتند که ترامپ همچنان از مخالفت علنی «ماکر اسپر» وزیر دفاع آمریکا به گسیل داشتن نیروهای نظامی به خیابان‌ها (برای سرکوب) خشمگین بوده و آنچه که وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مرتکب شدند برخلاف انجام وظیفه آنان بوده است. 
به نوشته این رسانه، شماری از مقام‌های پنتاگون به مارک اسپر تذکر دادند که نباید با ترامپ سر مخالفت بگذارد؛ اسپر هفته گذشته متوجه شد که ترامپ قصد اخراجش را داشته است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: