کد خبر: ۵۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
تاریخ برده‌داری در آمریکا؛
تغییر نام برخی پایگاه های نظامی در آمریکا باعث ایجاد یک جنجال تازه سیاسی در این کشور شده است.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با قتل جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، نژادپرستی و برده داری در تاریخ این کشور اکنون یک بار دیگر به موضوع روز تبدیل شده که باعث درگیری میان ترانمپ و نانسی پلوسی رهبر دمکرات‌های کنگره شده است. ماجرا از این قرار است که بخشی از نام هایی که بر پایگاه‌های نظامی ارتش آمریکا گذاشته شده مربوط به جنگ‌ها یا رهبران و جنگ‌سالارانی است که در دوران جنگ های داخلی آمریکا برای حفظ حق برده داری نبرد کرده‌اند. حالا پلوسی به دنبال تغییر نام این پایگاه‌ها و پادگان‌ها است اما ترامپ طبق معمول زیر بار نمی رود.

ترامپ در جدیدترین توییت خود نوشته: این اسامی تاریخ پیروزی و فداکاری در تاریخ درخشان آمریکا هستند و نمی‌توان آنها را تغییر داد. ترامپ دستکم از ۱۰ پایگاه نظامی نام برده که برای تغییر نام آنها درخواست ارائه شده است. ترامپ گفته تا وقتی او رییس جمهور آمریکا است دستوری برای تغییر نام این پادگان ها نخواهد داد.

این درحالی است که در انگلیس و آمریکا در چندین مورد، مجسمه و یادبود تجار و جنگ سالارانی که برای حق برده داری تلاش کرده‌اند شکسته و یا پایین کشیده شده است که آخرین مورد آن مربوط به مجسمه کریستوفر کلمب کاشف آمریکا در جلوی مجلس یکی از ایالت‌ها بوده است.

خبر اصلی را در خبرگزاری فرانسه ببینید

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: