کد خبر: ۵۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
سردار سلامی مطرح کرد
فرمانده کل سپاه: در دانشگاه افسری امام حسین (ع)، کارآزموده‌ترین فرماندهان انتخاب می‌شوند و آن‌ها بر قلب‌ها حاکم هستند.

به گزارش آوای نشاط، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، اظهار داشت: این دانشگاه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، محل تولد یک سپاهی است و جایی است که شخصیت، روح، معرفت و دانش پاسداران جوان شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: اینجا نقطه ورود جوانان ما به محیطی است که اتصال به بهشت دارد؛ اینجا جز تعلیم احکام جهاد و روش شمشیر زدن در راه خدا و رعایت حلال و حرام و جز موعظه و اخلاق چیزی وجود ندارد و اینجا خداوند به زیبایی پرستش می‌شود.
فرمانده کل سپاه افزود: پاسداران در اینجا شرف پاسداری می‌آموزند و هر کس به اینجا می‌آید، احرام می‌بندد؛ لذا اینجا مرکز توجه سپاه پاسداران است؛ بنابراین، اینجا همیشه بهترین و کارآزموده‌ترین فرماندهان انتخاب می‌شوند و این‌ها برگزیدگان و اسوه و الگو و محبوب و دلربا و بر قلب‌ها حاکم هستند.
سرلشکر سلامی در ادامه به ویژگی‌های اخلاقی سردار فضلی اشاره و بیان کرد: روح بلند، بی ریایی، توکل، ازخودگذشتگی از آبرو‌گذشتن خصلت‌های یادگار پرافتخار و اسوه ماندگار دفاع مقدس، سردار «حاج علی فضلی» است.
وی اضافه کرد: علی علَم فضیلت‌های ما و بیرق کرامت ماست نه بیرق‌دار؛ علی طی‌کننده راه نیست، بلکه مثل حاج قاسم، «مکتب» است؛ او تندیس زنده درخشش‌ها فضائل و کمالات است؛ مردی که همه میدان‌های جنگ از جنوب تا شما در کردستان، هشت سال یادآور پیکار و جانبازی‌های او است. او متواضع، اصیل، شریف، مطیع محض امر، ولی و در این قامت برجسته، مشعل علامت و ستاره است.
فرمانده کل سپاه گفت: دوست داشتیم این راه را حاج علی ادامه دهد، اما به واسطه کسالتی که دارد، قدری از کار‌های اجرایی او را کاهش دهیم تا سلامت خود را بازیابد؛ البته او جانشین سردار «نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه خواهد شد و این دانشگاه هم از این مشعل استفاده خواهد کرد.
سرلشکر سلامی همچنین درخصوص سردار «اباذری» جانشین فرمانده سابق دانشگاه افسری امام حسین (ع) اظهار داشت: سردار اباذری مسئولیت یگان رزمی حمله‌کننده به اسکله‌های نفتی عراق را برعهده داشت و ابتکار عمل نقطه کانونی او است؛ علاوه بر این، چابکی، سخت‌کوشی، ولایت‌پذیری، هجرت و جهاد نیز از دیگر خصوصیات اباذری است و ایشان مجدداً در نیروی دریایی به خدمت ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: