کد خبر: ۵۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
در حالی که وضع شیوع کرونا در کشورهای اروپایی بهبود یافته اما براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت شیوع کرونا در قاره آمریکا رو به وخامت است.
به گزارش آوای نشاط،براساس گزارشهای سازمان بهداشت جهانی تاکنون هفت میلیون و ۳۲۳  هزار و ۵۱۹ نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده، سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۹۳ نفر بهبود یافته و ۴۱۳ هزار و ۷۳۱ نفر نیز جان باخته اند.
 
قاره آمریکا به کانون کرونا تبدیل شده است
ابتلای ۳۱۸ نفر دیگر به کرونا در آلمان
به موجب اطلاعاتی که موسسه رابرت کخ آلمان روز چهارشنبه منتشر کرد شمار افرادی که ابتلا به کرونای آن‌ها تایید شده با ۳۱۸ مورد افزایش به ۱۸۴ هزار و ۸۶۱ نفر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، این اطلاعات نشان می‌دهد شمار قربانیان این بیماری در آلمان نیز ۱۸ نفر افزایش داشته و به هشت هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است.
سیر صعودی کرونا در هند
در شبانه روز گذشته نه هزار و نهصد و هشتاد و پنج مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هند گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو، وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در هند تا صبح امروز دویست و هفتاد و شش هزار و پانصد و هشتاد و سه (۲۷۶۵۸۳) نفر اعلام کرد.
تاکنون یکصد و سی و پنج هزار و دویست و شش (۱۳۵۲۰۶) نفر درمان و از بیمارستان مرخص شده و هفت هزار و هفتصد و چهل و پنج (۷۷۴۵) نفر نیز جان باخته اند.
آخرین تحولات کرونا در جهان
همه گیری ویروس کرونا از زمان ظهور در چین در ماه دسامبر جان دست کم ۴۰۷ هزار و ۹۱۴ نفر را گرفته است. طبق آمار رسمی بیش از ۷ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۵۰ نفر در ۱۹۶ کشور و سرزمین به این ویروس آلوده شده اند.
آمریکا با ۱۱۱ هزار و ۷۵۰ مورد مرگ ناشی از آلودگی به ویروس کرونا بیش از همه کشور‌ها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است. انگلیس با ۴۰ هزار و ۸۸۳ مورد مرگ، برزیل با ۳۸ هزار و ۴۰۶ مورد، ایتالیا با ۳۴ هزا رو ۴۳ مورد و فرانسه با ۲۹ هزار و ۲۹۶ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، شماری از سران اروپایی از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از اتحادیه اروپا خواستند با توجه به آنکه اتحادیه اروپا در برابر کووید ۱۹ به خوبی عمل نکرد، راه‌های آمادگی بهتر در برابر همه گیری آینده را بررسی کند.
هشدار گوترش در باره بحران غذایی

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد بحران غذایی جهانی با پیامد‌های طولانی مدت برای صد‌ها میلیون کودک و بزرگسال در صورتی که کاری برای مهار تبعات همه گیری صورت نگیرد هشدار داد.
یک کارشناس سازمان ملل متحد هم هشدار داد ناامنی غذایی در کره شمالی هشدار داد. از زمان بسته شدن مرز کره شمالی با چین و دیگر تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با همه گیری بسیاری در این کشور با گرسنگی رو به رو هستند. پیونگ یانگ تا کنون هیچ مورد ابتلا به کووید ۱۹ گزارش نداده است.
هشدار یاتا

بنابر اعلام انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی شرکت‌های هواپیمایی احتمالا در سال جاری به دلیل همه گیری زیان مالی بیش از ۸۴ میلیارد دلاری را تجربه خواهند کرد. این رقم در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
فرانسه طرح کمک مالی ۱۵ میلیارد یورویی به صنایع هوافضای خود ارائه داد که ۱.۵ میلیارد دلار آن مربوط به مربوط به تحقیقات در مورد هواپیما‌های بدون سوخت فسیلی تا سال ۲۰۳۵ است.
میزان تولید ناخالص داخلی منطقه یورو تحت تاثیر تدابیر قرنطینه ۳.۶ درصد در سه ماهه نخست سال کاهش یافت. این قابل توجه‌ترین کاهش از زمان راه اندازی واحد پولی مشترک در سال ۱۹۹۹ است.
 
انتهای پیام/
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: