کد خبر: ۵۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
نوری مالکی:
رئیس ائتلاف دولت قانون در ملجس عراق گفت: هنوز ترس بازگشت دیکتاتوری و روش های دوران جنایتکار بعث، احساسات انقلابیون، مجاهدین، زندانیان سیاسی و آوارگان را به دلیل شکنجه، ربایش و زندان های بی مانندی که در آن دوران دیدند، تحت فشار قرار می دهد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از الفرات، «نوری المالکی» با اشاره به این موضوع در بیانیه ای اعلام کرد: تظاهرات و اعتراضات  علیه تلاش ها برای تکرار آن دوران تاریک و مسامحه با جنایتکاران آن دوره، بیان آگاهانه موضع ملی عراق است.

مالکی با تاکید بر اینکه اعتراض مسالمت آمیز برای مطالبه خواسته های مشروع امری است که قانون اساسی عراق برای کسانی که خواهان ابراز عقیده خود و مطالبه حقوقشان هستند، در دسترس است، افزود: ما فقط می توانیم از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز حمایت کنیم؛ آنهایی که پرچم های وطن را بالا می بروند و دولت را به پایبندی نسبت به قانون اساسی و اجرای قوانینی فرا می خوانند که براساس آنها دوران سرنگون شده جنایتکار محسوب می شود.

او افزود: ما بر لزوم عدم تعرض به حقوق شکنجه شده گان، زندانیان، آوارگان و انقلابیونی که علیه رژیم بعث مقبور قیام کردند، تاکید می کنیم.

مالکی با هشدار نسبت به روش های غیرقانونی که تظاهرات مردمی را از اهداف ملی آن دور می کند،  دولت فدرال و حکومت های محلی را به درک جنبش توده مردم و همکاری با آنها و پاسخ به خواسته های آنها در چارچوب قانون اساسی و قوانین موجود دعوت کرد.

خبر را در الفرات ببینید

 

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: