کد خبر: ۵۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
برنامه‌های پربیننده «Live PD»(برنامه زنده پلیس» و «Cops»(ماموران پلیس» به خاطر تظاهرات و جو حاکم بر این روزهای آمریکا در پی قتل «جورج فلوید» از جدول پخش تلویزیون‌های آمریکایی حذف شدند.

 به گزارش آوای نشاط، قتل یک جوان سیاه پوست به دست پلیس آمریکا بار دیگر رفتار نژادپرستانه و خشونت آمیز نیرو‌های پلیس این کشور را به تصویر کشید. انتشار فیلم کشته شدن سیاه پوست آمریکایی از سوی پلیس این کشور موج شدیدی از اعتراض‌ها و محکومیت‌ها را در آمریکا و سراسر جهان به همراه داشت. به دنبال تداوم اعتراضات و اغتشاشات در آمریکا، حالا پلیس آمریکا حتی از سایه خود می‌ترسد. میزان مخاطب فیلم‌ها و برنامه‌های با موضوع پلیس به شدت کاهش یافته و فیلم‌های با موضوع سیاه‌پوستان به شدت افزایش یافته است. بسیاری از مراسم نیروی امنیتی این کشور به تعطیلی کشیده شده و حالا این مشکل به لغو پخش برنامه‌های با موضوع پلیس نیز کشیده شده است. برنامه‌هایی که با طول عمر چند دهه به فعالیت و به اصطلاح خدمات پلیس آمریکا می‌پرداختند حالا بخاطر جوّ ضد پلیسی، برنامه‌ها را تا اطلاع ثانوی لغو کرده‌اند. 

شبکه تلویزیونی «A&E» قسمت‌های جدید «Live PD» را برای روز جمعه و شنبه لغو کرد. همزمان شبکه «پارامونت» فصل ۳۳ برنامه «Cops»(پلیس‌ها)، سریالی که مدتی طولانی از پخش آن می‌گذرد و قرار بود دوشنبه فصل جدیدش پخش شود، را به تعویق انداخت.

برنامه‌های پربیننده «Live PD»(برنامه زنده پلیس» و «Cops»(ماموران پلیس) بخاطر تظاهرات و جوّ حاکم بر این روزهای آمریکا بخاطر قتل «جورج فلوید» از کنداکتور پخش تلویزیون‌های آمریکایی حذف شدند.

 

تصمیم به لغو پخش برنامه‌های «Live PD» و «Cops»(پلیس‌ها) در حالی ادامه می‌یابد که اعتراضات در مورد خشونت و بی‌رحمی پلیس آمریکا در سراسر کشور به دنبال قتل «جورج فلوید» توسط ماوران پلیس «مینه‌سوتا» ادامه یافت، و توجه به سوء استفاده گسترده پلیس آمریکا از اجرای قانون علیه آمریکایی‌های آفریقایی در مرکز توجه افکار عمومی قرار گرفته است.

تلویزیون «A&E» در بیانیه‌ای اعلام کرد: با احترام به خانواده‌های جورج فلوید و دیگران که جان خود را از دست داده‌اند، با مشورت بخش‌های بالادستی که از آنها پیروی می‌کنیم و با توجه به ایمنی همه افراد درگیر، تصمیم گرفتیم که این هفته پخش زنده «Live PD» را لغو کنیم.

 

شبکه «پارامونت» هنوز درباره سرنوشت پخش قسمت روز دوشنبه «پلیس ها» اظهار نظر نکرده است، اما برنامه زمانبندی پخش این شبکه حاکی از آن است که مطابق پخش برنامه ساعت ۱۰ شب، سریال «شکارچیان روح»(Ghostbusters) بجای سریال پلیسی پخش خواهد شد.

شبکه پارامونت از هفته گذشته تغییر در پخش برنامه را اعمال کرده و دوشنبه گذشته نیز سریال «پلیس‌ها» در زمان معمول خود پخش نشد. به نظر می‌رسد این شبکه تلویزیونی فعلا برنامه‌ای برای پخش این سریال ندارد. در وبسایت این شبکه نیز برنامه‌ای برای پخش آن وجود ندارد.

 

«ViacomCBS» صاحب شبکه پارامونت روز دوشنبه طی اقدامی، صفحه تمام شبکه‌های کابلی این رسانه را به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه به احترام «جورج فلوید» تاریک کرد، مدت زمانی که افسر پلیس مینیاپولیس زانوی خود را روی گردن فلوید نگه داشت و در این روند او را به قتل رساند و این اقدام به تیتر بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد.

 

سریال «پلیس‌ها» ابتدا در سال ۱۹۸۹ در شبکه فاکس پخش شد و به عنوان بنیانگذار جنبش برنامه‌های موسوم به «واقعگرایی»(reality) مدرن تلویزیونی تلقی می‌شد. اما در سال‌های اخیر بخاطر به تصویر کشیدن سوء استفاده از اجرای قانون و ماجراهای خشونت پشت صحنه پلیس به شدت با انتقاد مواجه شده است.

 

«اندی دنارت» از برنامه تحلیلی خبری «Reality Blurred»، که اخیرا مطلبی درباره تلویزیون پلیس در وب سایت خود نوشته، اولین کسی بود که تصمیم پارامونت مبنی بر لغو نمایش «پلیس‌ها» در روز دوشنبه را گزارش داد.

 

«پلیس‌ها» موضوع پادکستی به مجری‌گری «دن تابرسکی» با عنوان «فرار از دست پلیس‌ها» شد که منجر به تولید صدها قسمت برنامه شد. تابرسکی و تیمش به ذکر جزئیات و مواردی پرداختند که در آن، ماموران پلیس آمریکا شواهد بسیاری از اقدامات غیرقانونی خود را ازبین می‌برند.

مجموعه «پلیس‌ها» به مدت ۲۵ فصل در شبکه فاکس پخش شد. این شبکه سریال «پلیس‌ها» و «تحت تعقیب‌ترین‌های آمریکا» را شنبه شب‌ها به مدت ۱۴ سال پخش می‌کرد. 

رنامه «Live PD» شبکه A&E نیز از آغاز پخش در اکتبر ۲۰۱۶ با موفقیت چشمگیری از جنبه مخاطب مواجه شد. این برنامه پلیس‌ها و کلانتری‌ها را به‌طور زنده در حالت گشت در شهرهای سراسر آمریکا دنبال می‌کند.

با هویدا شدن تاثیر و پیگیری مخاطبین، شبکه A&E این برنامه را گسترش داد و حالا به برنامه شماره یک شبکه‌های کابلی روزهای جمعه و شنبه تبدیل شده است. این برنامه پس از وقفه تولید در اوایل فصل بهار بخاطر بحران کرونا، در ماه آوریل ازسر گرفته شد و حالا رفتار خشونت‌آمیز پلیس دوباره آن را به تعطیلی کشانده است.

 

«جرج فلوید» یک سیاه‌پوست آمریکایی بود که در ۲۵ می ۲۰۲۰، مدتی پس از آن که «درک شاوین»، یکی از ماموران پلیس شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا در ایالات متحدهٔ آمریکا، زانوی خود را برای حدود ۹ دقیقه (۸:۴۶) بر روی گردن وی گذاشت، درگذشت. رهگذرانی که در حال عبور بودند این حادثه را با دوربین موبایل ضبط و در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر کردند. در این فیلم، مرد سیاه‌پوستی که به نظر می‌آید حدود چهل سال سن دارد، به سختی در حالی که تقلا می‌کند نفس بکشد، به پلیس سفیدپوستی که وزنش را روی گردن او انداخته می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.» صدای شاهدان عینی نیز شنیده می‌شود که به مأمور پلیس می‌گویند به آقای فلوید اجازه تنفس بدهد. شاهد دیگری به پلیس می‌گوید که از بینی آقای فلوید خون می‌آید. دیگری می‌گوید که بهتر است پایش را از روی گردن او بردارد. اما افسران حاضر در محل به مردم اجازهٔ نزدیک شدن نمی‌دهند و حتی کمی تنش هم ایجاد می‌شود.

 

شیوه مرگ جرج فلوید، بسیار شبیه به مرگ «اریک گارنر» در سال ۲۰۱۴ در نیویورک تعبیر شد. حادثه‌ای که باعث شد بسیاری از فعالان حقوق رنگین‌پوستان آمریکا توجه همگان را به «خشونت پلیس علیه اقلیت‌های نژادی» جلب کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: