کد خبر: ۵۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
نیروهای الحشدالشعبی روز جمعه عملیات خرابکارانه داعش در استان صلاح‌الدین عراق را ناکام گذاشتند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از تارنمای الحشد الشعبی، تیپ ۱۵ این نیروها عملیات خرابکارانه تروریست‌های داعشی برای آتش زدن زمین‌های کشاورزی در استان صلاح الدین را کشف و خنثی کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای الحشد الشعبی در ناحیه تلول الباج واقع در غرب شهرستان الشرقاط در صلاح الدین با تروریست‌ها درگیر شدند و یک نفر از آن‌ها را به هلاکت رساندند و یک تن دیگر را زخمی کردند.

تروریست‌های تکفیری مورد حمایت جبهه غربی- عربی- صهیونیستی که به هیچ اصول و اخلاقی پایبند نیستند، این بار کشاورزان زحمتکش سوری و عراقی را هدف قرار داده‌ و مزارع گندم و جو آنها را به آتش می‌کشند.  

در عراق بیشترین این آتش‌سوزی‌ها در استان «دیاله» در شمال شرق این کشور روی داده؛ یعنی دقیقاً منطقه‌ای که در هفته‌های اخیر شاهد فعالیت کم‌سابقه هسته‌های خفته گروه تروریستی «داعش» بوده است. همچنین استان‌های «صلاح‌ الدین» و «نینوا» نیز شاهد چند مورد از آتش‌سوزی مزارع بوده‌اند که عمدتاً دو محصول گندم و جو در آنها کشت شده‌اند.

پیش‌تر رسانه‌های عراقی گزارش کرده بودند که عملیاتی با نظارت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و ستاد فرماندهی عملیات مشترک، در مناطق جنوب غربی کرکوک در مرز استان‌های صلاح الدین و کرکوک به مساحت ۷۳۸.۵ کیلومتر مربع آغاز شده است.

این عملیات با مشارکت لشکر نهم زرهی و تیپ نیروهای ویژه ستاد ارتش و پلیس فدرال و نیروهای لشکر پنجم و مقر نیروهای پلیس فدرال در حال اجراست.

پیش‌ از این، عملیات "ابطال العراق" در مناطق مرزی در استان الانبار با هدف پاکسازی این مناطق از عناصر داعش انجام شده و در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن سال ۹۸) به پایان رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: