کد خبر: ۵۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
نماینده مجلس:
نماینده مردم چناران در مجلس گفت: ‌تا زمانی که در وزارت نفت تفکر مسئولان و اصرارشان معطوف به خام فروشی و عدم شفافیت و وابستگی صرف به نفت باشد نه اشتغال سروسامان می‌گیرد و نه کشور بوی جهش تولید را استشمام می‌کند.

به گزارش آوای نشاط، حسین‌ عباس‌زاده امامی، در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 11 خرداد 99) گفت: چندی پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهرها در پیش است نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است؛ آری در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در رکاب ولایت هر روز باید در آماده باش کامل بود.

نماینده مردم چناران در مجلس اظهار داشت:‌ یکی از آن خرمشهرها سنگر مجلس شورای اسلامی است که به فرمایش امام بزرگوار در راس امور و عصاره فضائل ملت است. مجلسی که پایه‌های کرسی آن بر قطرات خون شهیدان گذارده شده است.

وی افزود: بدون شک باید خرمشهر را با فرمانده فتح کرد و ما مفتخریم که در هشتم خرداد برادری از جنس خاکریز و فرماندهی از جنس سلیمانی را برای ریاست مجلس انتخاب کردیم. 

عباس‌زاده امامی خاطرنشان کرد: یک چله از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشت و با تمام فراز و فرودها و گمان‌های باطل دشمنان قسم خورده نظام، انقلاب مقتدرانه قدم در دهه پنجم خود نهاد. 

نماینده مردم چناران در مجلس اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا کنون علیرغم کسب فرصت‌ها و افتخارات و دستاوردهای خیره کننده متاسفانه تهدیدها و چالش‌هایی پیش رو داشتیم . از جمله همه پیشرفت‌های غرورآفرین،  انهدام و سرنگونی پهپاد آمریکایی، ساخت موشک‌های دوربرد و موشک‌باران پایگاه‌های آمریکایی در عراق، توقیف نفتکش انگلیسی تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی، پرتاب ماهواره چند منظوره نور، اعزام و پهلوگیری نفتکش‌های ایرانی در بنادر ونزوئلا در صورتی که پرچم کشورمان با اقتدار بر فراز نفتکش‌ها در اهتزاز بود و آمریکا جرات نفس کشیدن نداشت تنها گوشه‌آی از افتخاراتی است به برکت و خون پاک شهدای عزیز عزتمندانه نصیب ما شده است.

وی افزود: البته با تمام این خیزش‌های شگرف متاسفانه به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها در باب اقتصاد علاوه بر مشکلات عمده مشهود نمره مطلوبی در باب عدالت به دست نیاورده‌ایم. در مبارزه با فساد هنوز کمیت‌مان لنگ است و در بهبود معیشت مردم هزار راه نرفته را در پیش داریم.

عباس‌زاده امامی خاطرنشان کرد: در چندین سال گذشته بعضی رفتارهای خیانت گونه تعدادی افراد مرفه بی‌درد با خوی پلید اشرافی‌گری لطمات زیادی به کشور وارد شد که آنها را جبران نمی‌توان کرد الا به روزگاران.

نماینده مردم چناران در مجلس  اظهار داشت:‌ ما نمایندگان ملت از رئیس قوه قضائیه انتظار داریم علاوه بر برخورد جدی با مفسدان و کسانی که به غارت اموال ملت دست یازیده‌اند  زمینه برگشت اموال و ثروت‌های مشروع آنان را نیز به صاحبان حق و بیت‌المال فراهم آورند.

وی افزود: در حوزه خصوصی‌سازی ما با اصل خصوصی‌سازی مشکلی نداریم لکن قضیه واگذاری پتروشیمی غرب کشور ، هفت تپه، شرکت ماشین‌سازی تبریز، ابطال فروش شرکت کشت و صنعت مغان، و... نشاندهنده عمق فساد در خصوصی سازی است و باید با قاطعیت تمام در مقابل آن ایستاد.

عباس‌زاده امامی خاطرنشان کرد:‌تا زمانی که در وزارت نفت تفکر مسئولان و اصرارشان معطوف به خام فروشی و عدم شفافیت و وابستگی صرف به نفت باشد نه اشتغال سروسامان می‌گیرد و نه کشور بوی جهش تولید را استشمام می‌کند.

نماینده مردم چناران در مجلس  اظهار داشت: برخی دولتمردان باید پاسخ این اشتباه و خسارت را بدهند که چرا با چشم امید داشتن به روابط اقتصادی به اروپا و آمریکا متاسفانه روابط‌مان با شرکای سنتی‌مان و کشورهای چین، هند و روسیه مخدوش شد. 

وی افزود:‌این مجلس بدون هیچ اغماض و ملاحظه‌کاری در برابر فساد می‌ایستد. فساد همانند اختاپوسی به جان نظام و کشور افتاده و علیرغم وجود مسئولان پاکدست و سالم، متاسفانه در بدنه سه قوه رخنه کرده و پس از گذشت دو دهه از فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب شاهد فساد روز افزون و بعضا سازمان یافته در بخش‌های مختلف اقتصادی و اداری کشور هستیم.

نماینده مردم چناران در مجلس  اظهار داشت: جای خالی فراکسیون مبارزه با فساد در ادوار مجلس محسوس است. بنده مصمم به تشکیل فراکسیون مبارزه با فساد در این دوره هستم و از دغدغه‌مندان در این حوزه استمداد می‌طلبم.

وی افزود:‌مردم و رهبر معظم انقلاب نگاهی متفاوت به مجلس یازدهم دارند و بالطبع و انتظارات‌شان از این مجلس بالاتر از مجالس قبل است. قوای سه ‌گانه باید به خواسته رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند و چالش‌های پیش روی فرهنگ و اقتصاد و معیشت را مرتفع سازند.

عباس‌زاده امامی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم برای بهبود وضعیت کشور بنا بر تعامل وهمکاری دارد اما در برابر عربده‌ها و یاوه سرایی‌های خارجی و وادادگی‌های عناصر خود فروخته غربگرا و غرب گدای داخلی کوتاه نمی‌آید.

نماینده مردم چناران در مجلس  در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود همچون درمان، راه و غیره از مسئولان خواستار رسیدگی و حل آنها شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: