کد خبر: ۵۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
محققان دریافتند که بسترهای شهروندی دیجیتال می‌توانند به حل مشکلات محلی کمک کنند.

به گزارش آوای نشاط، شهروندی دیجیتال، بخش جدایی ناپذیر از الگوی شهروندی در قرن بیست ویکم است و این موضوع آنچنان اهمیت دارد که نهادهای دولتی را نیز درگیر می‌کند.

پیوستن فرد در این سیستم، از طریق توسعه فناوری اطلاعات و جهش آینده به شبکه‌های پرسرعت 5G  بسیار مهم و حیاتی است و نه تنها از نظر اجتماعی، بلکه نهادهای دولتی و سیاسی نیز درگیر می‌شوند.

فناوری که برای ساختن آینده دیجیتالی به کار می‌رود با هدف جامعه بهتر در سراسر جهان پیاده سازی می‌شود.

در حال حاضر، بیش از 50 درصد از جمعیت جهانی در مناطق شهری زندگی می‌کنند و براساس تخمین سازمان ملل این رقم در سال 2050 به 68 درصد می‌رسد.

نقش شهرها در شکل‌دهی این موضوع بسیار مهم است، اکنون بیش از هر زمان دیگری شهرها باید با سرعت بیشتری توانایی‌های فناوری ایجاد کنند تا هوشمندتر باشند.

شهر هوشمند، شهری است که زیرساخت‌های خوبی داشته باشد، جاده‌ها، پل‌ها، سیستم‌های آب و فاضلاب، پارک‌ها، حمل و نقل عمومی و بسیاری از موارد با این موضوع مرتبط هستند و برای مدیریت خوب شهری اهمیت ویژه‌ای دارند.

هوشمندبودن، مستلزم یکپارچگی هر یک از این موارد در بستر فناوری است و مدیریت بهتر منجر به اثربخشی و افزایش کارآیی آنها خواهد شد.

هدف از اتخاذ روش‌های جدید فناوری اطلاعات در شهرها، تغییر شکل زندگی مدرن و چگونگی تعامل و مدیریت محیط شهری پیرامون ماست.

شهروندی دیجیتال به عنوان راه‌حل هوشمند برای نیازهای هر شهر و همچنین توانایی مشارکت در جامعه آنلاین است.

مدیریت شهری می‌تواند از بستر شهروندی هوشمند استفاده کند تا شهروندان خود را درباره حال و آینده شهر درگیر کند تا آنان در روند کار قرار گیرند.

دنیای دیجیتالی ابزارهای بسیاری دارد که از طریق آن می توان به نتیجه سیاست‌های عمومی بهتر دست یافت و اعتماد به نفس در مقامات محلی را افزایش داد.

بستر شهروندی دیجیتال می‌تواند به حل مسائل محلی و کمک به یافتن و دستیابی به راه‌حل‌های بهینه کمک کند و مهمترین آن مقابله با اطلاعات و اخبار جعلی است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: