کد خبر: ۵۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
هماهنگ‌کننده ائتلاف ضد جنگ آمریکا:
هماهنگ‌کننده ائتلاف ضد جنگ آمریکا «انسر» در واکنش به تظاهرات‌ شدید روزهای گذشته در «میناپولیس» آمریکا اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل مواضع خود در این خصوص گناهکار است.

به گزارش آوای نشاط، «برایان بیکر» هماهنگ‌کننده ائتلاف ضد جنگ آمریکا «انسر» اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با دعوت به خشونت میان ملت آمریکا کاملا گناهکار است.

بیکر در گفت‌وگو با شبکه لبنانی «المیادین»، افزود: بهترین هدیه‌ای که ترامپ از حزب دموکرات دریافت کرد نامزدی «جو بایدن» به عنوان رقیب وی بود.  

وی ادامه داد، افسری که عامل کشته شدن «جرج فلوید» بوده بازداشت شده و هدف از این اقدام فرونشاندن خشم عمومی است.

بیکر تصریح کرد، هر هفته سه نفر در آمریکا به دلایل و رفتارهای نژادپرستانه می‌میرند و اینکه تظاهرات‌کنندگان، مُحِق یا آشوبگر خوانده شوند، به منافع آمریکا بستگی دارد.

شهر میناپولیس در روزهای گذشته صحنه اعتراضات خشونت‌بار به قتل نژادپرستانه یک مظنون سیاه‌پوست به نام جورج فلوید به دست یک افسر پلیس بود. 

انتشار فیلمی در روز دوشنبه گذشته که حاوی تصاویری از رفتار خشن یک افسر پلیس با جورج فلوید بود خشم عمومی را در پی داشت. تصاویر منتشر شده نشان می‌داد که افسر پلیس زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

پس از آن، مردم میناپولیس در اعتراض به نژادپرستی نهادینه‌شده علیه سیاه‌پوستان تظاهرات‌هایی برگزار کردند که به خشونت کشیده شد.

این ناآرامی‌ها طی روزهای گذشته ادامه داشته و گزارش‌هایی از سرایت آنها به چندین شهر دیگر وجود دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: