کد خبر: ۵۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
رسانه‌ها در آمریکا از ادامه اعتراضات در میناپولیس به دلیل قتل نژادپرستانه یک سیاه‌پوست به دست پلیس خبر‌ می‌دهند.

به گزارش آوای نشاط، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از ادامه تظاهرات‌ها در «میناپولیس» برای اعتراض به قتل نژادپرستانه یک سیاه‌پوست آمریکایی خبر داده است. 

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته بعد از آنکه خشم عمومی از کشته شدن «جورج فلوید» به دست یک افسرسفیدپوست آمریکایی در چهارشنبه شب به زد و خورد میان نیروهای پلیس و معترضان منجر شد، صبح پنجشنبه بخش‌هایی از میناپولیس در حال سوختن در آتش است. 

 گزارش سی‌ان‌ان حاکی است دست‌کم دو شهر بزرگ دیگر آمریکا هم شامگاه چهارشنبه صحنه اعتراض به نژادپرستی و رفتار خشن پلیس با مظنونان غیرمسلح سیاه‌پوست بوده است. 

یکی از برادرهای فلوید صبح پنجشنبه هنگام گفتن اینکه می‌خواهد تظاهرات‌ها مسالمت‌‌آمیز باشند به گریه افتاد. او با وجود این تأکید کرد که معترضان یک بار دیگر برای اعتراض به مرگ فردی سیاه‌پوست به دلیل خشونت پلیس گرد هم آمده‌اند. 

«فیلونیس فلوید»، برادر سیاه‌پوست مقتول آمریکایی گفت: «من می‌خواهم همه در حال حاضر مسالمت‌آمیز رفتار کنند اما مردم درمانده و مصیبت‌زده‌اند.»

این تظاهرات با دخالت نیرو‌های پلیس به خشونت کشیده شده و پلیس برای متفرق کردن معترضان دست به اقدامات خشونت باری مانند استفاده از گاز اشک آور و اسپری گازهای شیمیایی متوسل شده است.

عکس و فیلم|ادامه تظاهرات علیه قتل یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که یک نفر در جریان این تظاهرات به ضرب گلوله کشته شده و پلیس می‌گوید تحقیقات خود را درباره علت این قتل آغاز کرده است. پلیس اعلام کرد که یک نفر را در رابطه با این حادثه بازداشت کرده است.

عکس و فیلم|ادامه تظاهرات علیه قتل یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا

معترضان خشمگین خواستار بازداشت افسر پلیس سفید پوستی هستند که یک شهروند سیاه پوست را به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسانده است.

عکس و فیلم|ادامه تظاهرات علیه قتل یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا

اعتراضاتی در دیگر شهر‌های آمریکا نیز در اعتراض به قتل این شهورند سیاه پوست برپا شده است؛ در کالیفرنیا صد‌ها معترض اقدام به مسدود کردن آزاد راه «لس آنجلس» کردند.

عکس و فیلم|ادامه تظاهرات علیه قتل یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا

 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: