کد خبر: ۵۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کرونا و تشدید بحران گرسنگی در یمن
در پي شيوع ويروس کرونا در يمن، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در زمینه وقوع بحران غذایی فاجعه بار در اين کشور هشدار داد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از رویترز ؛سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز دوشنبه در گزارشي اعلام کرد که حملات ائتلاف تحت رهبری سعودی به يمن، باعث وقوع بحرانی شده است که سازمان ملل متحد آن را بزرگترین بحران انسانی بشر توصیف می‌کند و حدود ۸۰ درصد از مردم یمن برای ادامه زندگی به دریافت کمک وابسته اند و میلیون‌ها نفر در این کشور با گرسنگی مواجهند.
"عبدالسلام اولد احمد"، دستیار مدیر کل فائو و نماینده منطقه‌ای این سازمان در غرب آسيا نيز در اين باره گفت: نظام سلامت يمن تحت فشار شدید قرار دارد و اگر شیوع کووید ۱۹ ادامه یابد، نابود خواهد شد. علاوه بر آنکه این همه گیری حمل و نقل افراد و کالا‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
عبدالسلام اولد احمد تاکید کرد، اوضاع يمن می‌تواند واقعا فاجعه بار باشد.
در زمینه امنیت غذایی، یمن در کنار سوریه و سودان ازجمله آسیب پذیرترین کشور‌ها در غرب آسیا به حساب می‌آید.
به گزارش فائو، اعمال قرنطینه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیز احتمالا ارسال کمک‌های بشردوستانه که غذای بخش زیادی از جمعیت یمن را تامین می‌کند، تحت تاثیر قرار خواهد داد.
براساس گزارش‌ها درحال حاضر ۱۵/۹ میلیون نفر از جمعیت ۲۸ میلیونی یمن با کمبود مواد غذایی دست به گریبانند.

در کنار پیامد‌های ناگوار جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، شیوع ویروس کرونا در این کشور، به بزرگترین چالش یمن تبدیل شده است؛ چرا که زیرساخت‌های بیمارستانی و بهداشتی این کشور نابود شده و یا از کار افتاده است.
عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.
تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.
انتهای پیام/
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: