کد خبر: ۵۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با بهره گیری از فناوری های روز دنیا با ساخت راکتورهای ضد خوردگی برای تولید مواد شیمیایی موفق به صادرات این محصول شد.

به گزارش آوای نشاط، مصطفی جنتی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، یکی از نیازهای اساسی خطوط تولید مواد در صنایع شیمیایی را راکتورهای شیمیایی دانست  و گفت:  نوع خاصی از این راکتورهای مورد نیاز  باید از ویژگی خوردگی مقاوم باشد این تجهیزات در لیست تحریم‌ها قرار دارد. و ما موفق به بومی‌سازی فناوری ساخت آن در کشور شویم.

وی با بیان اینکه راکتورهای شیمیایی تولید شده پوشش داده شده با شیشه است خاطر نشان کرد: این تجهیزات برای انجام واکنش‌های شیمیایی حساس و خورنده مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته این محقق، واکنش‌های شیمیایی ایجاد خوردگی می‌کنند و راکتورهای شیمیایی پوشش داده شده با شیشه از خوردگی جلوگیری می کند.
 
وی ادامه داد: این راکتورها از جنس فولاد کم کربن هستند که سطوح داخلی آنها پوششی از جنس شیشه دارد. این محصول در مقیاس صنعتی برای تهیه مواد شیمیایی استفاده می‌شود. 

جنتی اضافه کرد: این محصول کاربردهای متنوعی در تولید کاتالیست‌های پتروشیمی، تولید مواد شوینده، افزودنی‌های تصفیه آب دارد.
 
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ظرفیت راکتورها را 25 هزار لیتر ذکر کرد و افزود: این محصول اکنون علاوه بر رفع نیاز داخل، به کشورهای هند، ترکیه و ترکمنستان نیز صادر شده است‌.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: