کد خبر: ۵۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۶
دونالد ترامپ که در ابتدای شیوع کرونا در جهان، آمریکا را از این ویروس مصون می دانست و منکر خطر کرونا برای آمریکا بود حالا با انتقادات فزاینده ای در قبال سیاست هایش در مقابله با کرونا مواجه شده است به خصوص که تعداد قربانیان کرونا در آمریکا به سرعت به عدد یکصد هزار نزدیک می شود.

به گزارش آوای نشاط، حال رسانه های بین المللی گزارش کرده اند که در قلب نیویورک یک ساعت به نام «ساعت مرگ ترامپ» راه‌اندازی شده است. این ساعت که توسط یوجین جارکی، مستندساز آمریکایی برپا شده، نشان می دهد که اگر ترامپ به موقع اقدام کرده بود و سیاست های پیشگیری از کرونا سریعتر آغاز شده بود تعداد واقعی قربانیان بسیار پایین تر از تعداد قعلی می بود. این ساعت در حقیقت تعداد قربانیانی که به دلیل تاخیر ترامپ در اعمال سیاست های پیشگیرانه جان خود را از دست داده اند نمایش می دهد.

تا روز سه شنبه حدود یک میلیون و سی صد و پنجاه هزار  مبتلا به ویروس جدید کرونا در آمریکا شناسایی شده و شمار قربانیان کرونا از هشتاد هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش دویچه وله و خبرگزاری فرانسه جارکی این ساعت را با تکیه بر این فرض طراحی کرده که اگر دولت ترامپ به جای شانزدهم مارس تنها یک هفته زودتر، یعنی ۹ مارس واکنش نشان داده و دستور رعایت فاصله اجتماعی و تعطیلی مدرسه‌ها را صادر کرده بود، شمار جانباختگان کرونا در آمریکا ۶۰ درصد کمتر می‌بود.

«ساعت مرگ ترامپ» در قلب نیویورک نصب شد

یوجین جارکی که خود ساکن نیویورک است و دوبار نیز از جشنواره معروف ساندنس جایزه گرفته، حتی ۶۰ درصد را رقمی محافظه‌کارانه خوانده که از سوی کارشناسان و در پی اظهارات مطرح‌شده در اواسط آوریل توسط آنتونی فاوچی، کارشناس معروف بیماری‌های عفونی در آمریکا برآورد شده بود. فاوچی که از چهره‌های مورد اعتماد دولت ترامپ در ارتباط با بحران کرونا است، تصریح کرده بود، اگر محدودیت‌ها و اقدام‌های احتیاطی زودتر آغاز می‌شدند، می‌شد جان شمار بیشتری را نجات داد.

جارکی همچنین به ضرورت ابتکار عمل خود اشاره و در این راستا تصریح کرده است: «مرگ بی‌دلیل انسان‌ها ما را بر آن داشته که خواستار برخورد مسئولانه‌تر با بحران شویم. درست مانند نام سربازان کشته‌شده که بر لوح یادبودها حک شده و هزینه جنگ را به ما یادآوری می‌کند، شمارش افرادی که به خاطر تعلل ترامپ در واکنش به بحران کرونا جان سپردند نیز یک گام اجتماعی مهم و حیاتی است».

*شفقنا

انتهای پیام

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: