کد خبر: ۵۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
ادعای کاخ سفید؛
شورای امنیت ملی کاخ سفید با رد مشارکت آمریکا در حمله تروریستی روز یکشنبه علیه دولت ونزوئلا، مدعی شد در صورتی که واشنگتن قصد چنین اقدامی داشت، حمله‌ای مستقیم و موثر انجام می‌شد.

به گزارش آوای نشاط، شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه ادعا کرد آمریکا هیچ ارتباطی با حمله اخیر مزدوران در ونزوئلا ندارد و همچنان بر انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در این کشور متمرکز می‌ماند.

این شورا در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، مدعی شد: آمریکا ارتباطی با وقایع اخیر ادعا شده در ونزوئلا ندارد. ادعاهای خلاف این، معتبر نیستند. اگر این (اتفاق) عملیاتی برنامه‌ریزی شده توسط آمریکا بود همانطور که مادورو، که خود به تروریسم مواد مخدر متهم است، ادعا می‌کند، این (حمله) صریح، مستقیم و موثر می‌بود.

در ادامه این بیانیه، آمریکا مانند گذشته با مداخله‌جویی در امور داخلی ونزوئلا، افزود این کشور از نزدیک تهدیدهای احتمالی علیه امنیت «خوان گوایدو»، سردسته مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را زیر نظر دارد.

به گزارش «اسپوتنیک»، ساعاتی قبل از این بیانیه، «دونالد ترامپ» هم نقش آمریکا را در این حمله تروریستی منکر شده بود اما صحبتهایش پیام متفاوتی را منتقل می‌کرد. ترامپ کفته بود: من گروه کوچکی را اعزام نمی‌کردم، (گروهی که من اعزام می‌کردم) ارتش نامیده می‌شد. اگر ما دست به اقدامی درباره ونزوئلا می‌زدیم...آن حمله نظامی می‌بود.

اواخر ماه مارس وزارت خارجه آمریکا برای سر رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد. این وزارتخانه مادورو را به «تروریسم مواد مخدر» (خرابکاری و اختلال در مبارزه با مواد مخدر) متهم کرده بود. از ژانویه سال ۲۰۱۹ واشنگتن همواره مدعی است که «نیکلاس مادورو» رهبر قانونی ونزوئلا نیست و در عوض از خوان گوایدو، سردسته مخالفان این کشور که همه تلاشهایش برای کودتا در این کشور در ۱۶ ماه گذشته ناکام مانده حمایت کرده است.

برخلاف ادعاهای مقام‌های آمریکایی از جمله رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر عدم ارتباط با کودتای اخیر ونزوئلا، مشخص شده است که «جردن گودرو» سردسته این کودتای نافرجام جزو تیم محافظان ترامپ بوده است.

«نستور ریورول» وزیر کشور ونزوئلا روز یکشنبه از خنثی سازی یک عملیات تروریستی  و کشته و زخمی شدن تروریست‌هایی که از طریق دریا قصد رخنه به این کشور را داشتند، خبر داد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز یک روز بعد از وقوع این حادثه، از دستگیری دو تبعه آمریکایی در جریان حمله نظامی روز یکشنبه علیه دولت خود خبر داد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: