کد خبر: ۵۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
شرکت جنرال الکتریک آمریکا شب گذشته اعلام کرد که قصد دارد ۲۵ درصد کارمندان بخش صنایع هوایی معادل ۱۳ هزار نفر را اخراج کند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از رویترز، شرکت جنرال الکتریک آمریکا شب گذشته اعلام کرد که قصد دارد 25 درصد از کارمندان بخش صنایع هوایی خود را به خاطر کاهش شدید تولید هواپیما ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا، از کار برکنار کنند.

تعداد این کارمندان معادل 13 هزار نفر خواهد بود و تعدیل آنها به صورت داوطلبانه و اجباری انجام خواهد شد.

تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در آمریکا 95 درصد سقوط کرده و با توجه به آنکه انتظار می‌رود تبعات شیوع کرونا در سال 2021 نیز برای صنعت هوایی ادامه یابد شرکت‌های فعال در صنایع هوایی به تعدیل نیرو، روی آورده‌اند.

هفته گذشته همه شرکت بوئینگ اعلام کرده که 10 درصد از کارمندان خود معادل 16 هزار نفر را تعدیل می‌کند چرا که نرخ تولید خطوط این شرکت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

شرکت تولید قطعات هواپیمای اسپریت ایرو، هم روز جمعه از برنامه خود برای اخراج 1450 کارمند در کانزاس آمریکا خبر داد.

اعلام تصمیم جنرال الکتریک  برای تعدیل نیرو سهام این شرکت را 4 درصد منفی کرد.

این شرکت ماه گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد طرحی را برای کاهش 3 میلیارد دلاری صرفه‌جویی در هزینه‌ها اجرایی کند که اخراج 13 هزار کارمند بخشی از این برنامه است.

دیوید جویس، مدیر بخش صنایع هوایی جنرال الکتریک به کارمندان این شرکت اعلام کرده است که کاهش شدید فعالیت‌ها در صنعت حمل و نقل هوایی بی‌سابقه بوده و تمام مشتریان این شرکت را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.

وی تاکید کرد که انتظار می‌رود در سه ماهه دوم سال جاری تعداد پروازها در سراسر جهان 80 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: