کد خبر: ۵۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
مدیرعامل راه‌آهن گفت: در اردیبهشت سال گذشته یکی از شرکت‌های غیردولتی نسبت به ساخت چرخ مونوبلوگ قطار اقدام کرد و با حمایت‌های راه‌آهن در ۱۵ روز آینده ۸ چرخ تولیدی این شرکت زیر واگن قطار برای تست قرار می‌گیرد.

به گزارش آوای نشاط، سعید رسولی امروز در مراسم بهره‌برداری از 56 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل شامل واگن و لوکوموتیو اظهار داشت:‌ با وجود آنکه در نوروز امسال با شیوع کرونا مواجه بودیم و بخشی از فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در رکود بود، اما با همکاری کارخانه‌های تولید داخل 56 دستگاه انواع ناوگان ریلی شامل 4 دستگاه لکوموتیو،‌ 2 دستگاه واگن مسافری و 50 دستگاه واگن باری ساخته و وارد شبکه ریلی شد.

رسولی ادامه داد: این تعداد ناوگان 125 میلیارد تومان ارزش دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال 143 درصد رشد دارد. 

رسولی گفت:‌سازمان برنامه و بودجه، شرکت راه‌آهن، بانک‌های عامل و کارخانه‌های تولیدی با هماهنگی هم در سال جهش تولید بابت تولید این ناوگان همکاری کردند. 

مدیرعامل راه‌آهن گفت: در ارتباط با ساخت چرخ قطار پیش از این صددرصد وابستگی داشتیم، اما با همکاری یکی از شرکت‌های غیردولتی،‌ تولید چرخ مونوبلوگ قطار از سال گذشته آغاز شد و با حمایت راه‌آهن این چرخ‌ها در تست قرار می‌گیرد و در 15 روز آینده 8 چرخ تولید داخل در قالب تست زیر واگن قطار می‌رود و وابستگی ما را به خارج کاهش می‌دهد. 

 مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به بهره‌برداری از 56 دستگاه انواع ناوگان تولید داخل اظهار داشت: تولیدکنندگان شرکت‌هایی نظیر مپنا، واگن‌پارس، فولاد درخشان و کارخانجات بازسازی لوکوموتیو کرج و خریداران شرکت‌های رجاء، توکا ریل، احیا ریل ایرانیان، شرکت راه‌آهن و پویا ترابر پیشتاز است.

*رکورد  حمل روزانه بار در راه‌آهن شکست

رسولی ادامه داد: در 7 اردیبهشت امسال رکورد حمل روزانه بار در شبکه ریلی با 135 میلیون تن کیلومتر حمل بار شکست.

 مدیرعامل راه‌آهن گفت: امسال 5.1 میلیون تن بار تا کنون در شبکه ریلی جابه‌جا شده است که رشد 4 درصدی در تناژ در 16 درصدی در تن‌کیلومتر دارد.

وی اضافه کرد: در حمل گندم با رشد 8 برابری مواجه بودیم. همچنین حمل مستقیم بار از کشتی به قطار پس از 15 سال محقق شد.

وی ادامه داد: امسال در فروردین ماه 160 هزار تن بار جدید جذب شبکه ریلی شد.

 مدیرعامل راه‌آهن گفت: درباره صادرات و واردات با رشد 151 درصدی، راه‌آهن توانست با استقرار تونل‌های ضدعفونی در مبادی مرزی سهم ریلی در صادرات و واردات را 151 درصد افزایش دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: