کد خبر: ۵۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
سامانه تبدیل‌کننده محلول پایه الکل و غیرپایه الکل به پودر «تندر ثریا» که توسط پژوهشکده علم و فناوری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تولید شده رونمایی شد.

به گزارش آوای نشاط، آخرین دستاوردهای پژوهشکده علم و فناوری ثریای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های اقتصاد دانش‌بنیان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

در این مراسم محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «سامانه تبدیل‌کننده محلول پایه الکل و غیرپایه الکل به پودر «تندر ثریا» پژوهشکده علم و فناوری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد که  قابلیت پاشش با بیش از ۱۰ متر دارد، را رونمایی کرد. 

براساس آنچه اعلام شده این سامانه قابل رقابت با نمونه های نظامی داخلی و خارجی درجنگ بیولوژیک، جهت ضدعفونی سازی معابرشهری و غیرشهری است.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم بازدید از این سامانه در جمع خبرنگاران گفت: کرونا ویروس منحوسی بوده و جامعه جهانی و کشور ما را تحت تأثیر قرار داد، اما همت مردم، بسیجیان و جامعه علم و فناوری موجب شد که در زمان اندکی کم و کاستی‌ها جبران شود.

وی با اشاره به بازدید از محصولات پژوهشکده ثریای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌ و تحقیقات و بسیج دانشجویی واحد پرند گفت: انصافاً اقدامات دانشجویان بسیجی برای مقابله با کرونا، خوب است و در واقع همت این عزیزان و مردم موجب شد ما را از کشوری که در تحریم بودیم به کشوری صادرکننده تجهیزات دانش‌بنیان و وسایل مبارزه با کرونا تبدیل کند.

وی تاکید کرد: ما به پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد مأموریت دادیم که از محصولات دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد در واحدهای سراسر کشور که از اسفندماه ۹۸ برای مقابله با کرونا ساخته و طراحی کرده‌اند، حمایت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد:  امیدواریم بتوانیم «جهش تولید» را که در عرصه مقابله با کرونا صورت گرفته را حمایت کنیم و این روند متوقف نشود؛ بسترهای بسیار خوبی آماده شده است که با حمایتی که انجام می‌شود می‌تواند مؤثرتر واقع شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: