کد خبر: ۵۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
مدیرکل انتقال خون استان البرز با اشاره به روش پلاسما تراپی و اهمیت این موضوع، گفت: متقاضیان اهدای پلاسما در صورت داشتن شرایط می‌توانند به صورت حضوری و اینترنتی ثبت نام کنند.

به گزارش آوای نشاط، محمدعلی حسینی، مدیرکل انتقال خون استان البرز، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: استان البرز یکی از 14 استان کشور است که در روش اهدای پلاسما از بهبودیافتگان کووید 19 به روش پلاسما فریزس کار خود را آغاز کرده است.

وی ضمن درخواست از بهبودیافتگان کرونای جهت اهدای پلاسما اظهار کرد: ازکسانی که 28 روز از درمان و ترخیص شان از بیمارستان گذشته، پلاسما دریافت کرده و از این پلاسما برای درمان دیگر بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بعد از اهدای پلاسما، گلبول قرمز فرد اهدا کننده به وی برگردانده می‌شود و این روش یکی از روش‌های درمان بیماران کرونایی است و از افرادی که بهبودی یافتن از بیماری کرونا انتظار می رود در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه روش ثبت نام برای اهدای پلاسما به صورت حضوری و اینترنتی است تصریح کرد: متقاضی برای اهدای پلاسما داشته ایم اما متاسفانه برخی به علت نداشتن شرایط لازم همچون سلامت کامل جسمانی، وزن بالای 50 کیلوگرم و محدوده سنی 18 تا  65 سال و... رد شده اند.

این مسوول بیان کرد:در استان البرز مرکز مهربانو فعال می باشد و اگر مراجعه کننده باشد، همکارام من در این مرکز جوابگو هستند و حداکثر زمان برای اهدای پلاسما نیم ساعت است.

حسینی از نحوه دریافت پلاسما گفت: مراکز درمانی، درخواست برای دریافت پلاسما را اعلام می کنند و. پس از گذراندن مراحل اداری و قانونی، پلاسما در اختیار مراکز درمانی و سپس دریافت کننده ها قرارداده می‌شود.

گفتنی است، اهدای پلاسما همچون اهدای خون متناسب با گروه خونی افراد به فرد دریافت کننده اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: