کد خبر: ۵۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
خانواده‌ای ۵۰ نفره از مهاجران افغانستانی در حوالی پایتخت موجی از مهربانی و همدلی به راه انداخته‌اند که فارغ از ملیت و برای قدردانی از میزبانی مردم ایران پا در عرصه جهاد گذاشته و با خدمت به مدافعان سلامت، برای بازگشت روز‌های خوب و بهاری تلاش می‌کنند.
به گزارش آوای نشاط،  از شهرری؛ نیاز گلی: در روزهایی که ویروس منحوس کرونا هم‌چون همه نقاط جهان، میهمان ناخوانده کشورمان شده و معضلات و آسیب‌های غیرقابل جبرانی برای بسیاری از هموطنان‌مان ایجاد کرده است اما در کنار آن خلق صحنه‌هایی از همدلی، مهربانی و نوع‌دوستی برای عبور از این بحران‌ها، موضوعات خوشایند و ارزشمندی است که به زیبایی هرچه تمام‌تر مشاهده می‌کنیم.

شیوع ویروس کرونا با اینکه نگرانی‌هایی ایجاد کرده و فعالیت‌های روزمره را تحت تأثیر قرار داده است، اما رنگ و بویی دوباره از همت و وحدت را در جامعه شکل داده و همه مردم در هر جایگاه شغلی و هر قومیت و ملیتی دست مهر و برادری به یکدیگر داده و در مسیر خدمت به هم‌نوعان خود گام برمی‌دارند.

این روز‌ها به هرجا که نگاه می‌کنیم، رنگ و بوی اتحاد و همراهی دیده می‌شود همه دست به دست هم داده‌اند تا برای دوری از رنج و درد هم‌نوعان خود کاری کنند، گروه‌های جهادی وارد عرصه تولید شده‌اند و افرادی داوطلبانه پای کار آمده‌اند تا یاری‌رسان مدافعان سلامت باشند و باری از دوش کشور در راه مبارزه با کوید19 بردارند.

 


تبدیل کارگاه خیاطی به تولیدات جهادی

در کنار ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و موادغذایی توسط گروه‌های جهادی مختلف در این ایام تعدادی از کارگاه‌های تولیدی پوشاک نیز با تغییر کاربری در شرایطی که بسیاری آن را به دوران دفاع مقدس تشبیه کردند، وسایل بهداشتی، ماسک و لباس‌های بیمارستانی تولید می‌کنند و به کادر درمانی، پزشکان و پرستاران که به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، اهدا می‌کنند.

مهاجران افغانستانی مقیم شهرری یکی از این گروه‌های جهادی هستند که فارغ از قومیت، ملیت و بدون هیچ چشم‌داشتی در یک کارگاه تولیدی گردهم آمده و با تولید لباس بیمارستانی برای کادر درمانی ضمن ادای ارادت به جمهوری اسلامی برای مبارزه با کرونا تلاش می‌کنند.

تا دو ماه پیش که دنیا دچار دگرگونی نشده بود، کارگاه کوچکی در روستای فیروزآباد شهرری فعالیت و کار خیاطی داشت و چندین خانواده از این طریق امرار معاش می‌کردند تا اینکه مهمان ناخوانده‌ای رسم روزگار را تغییر داد و بسیاری از معادلات را برهم زد. با کسادی بازار، توقف کسب و کار، نبود سفارش و کاهش مشتری این کارگاه تولیدی تعطیل و کارگران بیکار شدند و صاحب کارگاه نیز با تولیدات بدون مشتری و چک‌های پاس نشده سردرگم بود.

همدلیِ میزبان با میهمان برای شکست کرونا

عوضعلی قنبری از اتباع کشور افغانستان و مدیر این کارگاه تولیدی است که با اشاره به تعطیلی این واحد تولیدی در شب عید می‌گوید: پس از تعطیلی کارگاه و با وجود ضررهای مالی که داشتیم تصمیم گرفتیم با توجه به ظرفیتی که برای تولید داریم در راستای خدمت به مدافعان سلامت نسبت به تولید لباس بیمارستانی اقدام کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مذهبی مهاجران افغانستانی مقیم شهرری در هیئت قمربنی هاشم(ع) و هیئت فاطمه الزهرا(س) ادامه می‌دهد: تعدادی از کارگران کارگاه و تعدادی از اعضای این هیئت‌ها برای شرکت در این کار جهادی داوطلب شدند و با ۵۰ نفر گروه جهادی را تشکیل دادیم و در ادامه پیشنهاد خود را با بیمارستان آیت الله فیروزآبادی مطرح کردیم.

مدیر این کارگاه تولیدی با بیان اینکه بیمارستان آیت الله فیروزآبادی از طرح جهادی ما استقبال کرد، می‌گوید: از روزهای آغاز سال جاری کارگاه را برای تولید گان آماده کرده و از ۱۲فروردین کار خود را شروع کردیم که پارچه‌ها توسط بیمارستان تهیه و در اختیار ما قرار داده می‌شود و پس از اتمام کار گان‌های دوخته شده بسته‌بندی و برای استریل کردن به محلی معین منتقل سپس تحویل بیمارستان می‌شود.

 

قنبری با بیان اینکه ملک این کارگاه اجاره‌ای است و پرداخت اجاره ‌بهاء و هزینه‌های آب، گاز و برق بر عهده خودش است، می‌گوید: در خط تولیدی که در این کارگاه به راه افتاده است روزانه به طور متوسط هزار لباس بیمارستانی تولید می‌شود و از شروع کار تاکنون حدود ۱۰ هزار گان بهداشتی آماده و در اختیار بیمارستان آیت الله فیروزآبادی قرار داده‌ایم. قنبری با اشاره به اینکه اعضای این گروه جهادی همگی از مهاجران افغانستانی هستند، اضافه می‌کند: شیفت اول این گروه از ساعت ۸ صبح تا غروب مشغول فعالیت هستتند و از ساعت ۱۹ تا پاسی از شب گروه دوم اقدام به مرتب سازی، ضدعفونی، برش پارچه و آماده‌سازی کار برای صبح روز بعد هستند تا گروه اول در محیطی تمیز و مرتب کار خود را شروع کنند.

وقتی از مدیر این کارگاه تولیدی علت کار جهادی‌اش را می‌پرسم، به میزبانی و مهربانی ایرانیان اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: مردم ایران بیش از چهار دهه میزبان ملت مظلوم و جنگ‌زده افغانستان هستند و این خدمات ما مانند قطره‌ای در مقابل دریای بی‌کران است.

 

قطره‌ای در مقابل دریا

قنبری با بیان اینکه کارنامه مهاجران نشان دهنده عشق و ارادت آن‌ها به جمهوری اسلامی ایران است، اضافه می‌کند: امروز بحث ایرانی و افغانستانی مطرح نیست بحث وحدت و انسان دوستی اهمیت دارد، مردم ایران و افغانستان از لحاظ زبانی، نژادی، دینی و مذهبی یکی هستند و سالها در همه شرایط در کنار هم بودیم.

وی که رزمنده دوران دفاع مقدس است، می‌گوید: زمانی با برادران ایرانی خود در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با دشمن این سرزمین جنگیدیم و زمانی همراه با مدافعان حرم در آن‌سوی مرزها با دشمن مشترک مبارزه کردیم و شهید دادیم و امروز نیز در سنگرهای مبارزه با کرونا تلاش و مجاهدت می‌کنیم.

 

فعالیت این کارگاه تولیدی این روزها نمونه‌ای از صحنه همدلی و یکرنگی جهادگران افغانستانی برای تولید لباس و گان بهداشتی برای کادر درمان ایرانیان شده است؛ این اقدامات در گوشه و کنار کشور انسجام، وحدت و اتحاد دو همسایه برای عبور از گردنه‌های سخت را به نمایش گذاشته و نشان می‌دهد که رمز شکست ویروس کرونا انسان‌دوستی و مهربانی است.مدیر این کارگاه در پایان با بیان اینکه هیچ‌وقت خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان را فراموش نخواهیم کرد، ادامه می‌دهد: این خانواده ۵۰ نفره با تلاش شبانه‌روزی خود قدردان مردم ایران هستند و برای از بین بردن ویروس کرونا و کمک به مدافعان سلامت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: