کد خبر: ۵۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۲
ابتلای خانواده‌هایی از روستای کلایه به کرونا نگرانی در خصوص خیز برداشت سرعت این بیماری را در کهگیلویه افزایش داده است.

به گزارش آوای نشاط، از کهگیلویه، از زمان ممنوع شدن اعلام آمار رسمی مبتلایان به کرونا در استان سرعت این بیماری در دهدشت و روستاهای تابعه خیز برداشته اما در سایه این پنهان کاری معلوم نیست تاکنون دقیقا چه تعداد خانواده گرفتار ویروس شده‌اند.

ابتلای ساکنان روستای کلایه از توابع بخش مرکزی شهرستان موضوعی است که در فضای مجازی و برخی رسانه‌های محلی منتشر و ادعا شده این روستا به خاطر بالا بودن آمار مبتلایان در وضعیت قرمز قرار دارد.

نامه‌ هشدارآمیز دهیار این روستا که در آن از حاد بودن وضعیت روستای 1700 نفری گفته و زنگ خطر ابتلای 100 درصدی به خاطر ارتباط فامیلی و خانوادگی را به صدار درآورده بود مهر تأییدی بر شیوع کرونا بود.

این در حالی است که اما از زمان اجرای فاصله‌گذاری هوشمند و شتاب‌زدگی در برچیدن محدودیت‌های کرونایی مردم نسبت به انتقال ویروس بی‌خیال شده و اوضاع شهر و روستاها به حال عادی درآمده است.

علیرضا اتابک در حاشیه بازدید از روستای کلایه ضمن کذب خواندن شایعه ابتلای افراد زیاید از روستا به کرونا اظهار داشت: روز‌های گذشته یکی از اهالی این روستا برای دید و بازدید به منزل دخترش در شهر چرام رفت و به این ویروس مبتلا شد و بر اساس آزمایشات مختلف مشخص شد که خانواده ۶ نفره وی نیز به این بیماری مبتلا شدند.

 

فرماندار کهگیلویه گفت: به محض اطلاع از وضعیت این بیماران همه افراد خانواده به مرکز نقاهتگاه شهر دهدشت منتقل شدند و در این مرکز تحت مراقبت پزشک عمومی و متخصص هستند.

وی با بیان اینکه حال عمومی مبتلایان مطلوب است، تصریح کرد: از همه افرادی که با این خانواده در ارتباط بودند تست‌های لازم گرفته و مشخص شد که یک خانواده دیگر در روستا به این ویروس مبتلا هستند و همه اعضای آن خانواده هم به مرکز نقاهتگاه دهدشت منتقل شدند.

اتابک افزود:اوضاع روستا تحت کنترل است و روزانه دوبار معابر این روستا ضد عفونی می‌شود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نیز گفت: طی چند روز اخیر و در پی ابتلای چند نفر از اهالی روستای کلایه به ویروس کرونا، بلافاصله اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص این بیماری صورت گرفته و افراد مبتلا در قرنطینه قرار گرفتند.

محمدطاهر طیب زادگان ادامه داد: تیم‌های کارشناسی مرکز بهداشت کهگیلویه نسبت به انجام نمونه گیری از افراد در معرض خطر نیز اقدام کرده و با همکاری و مساعدت مردم روستا کار جداسازی مبتلایان و نمونه گیری افراد در معرض خطر به نحو مطلوب صورت گرفت و آموزش‌های لازم در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس توسط همکاران حوزه بهداشت شهرستان با تاکید بر رعایت اصول فاصله گذاری هوشمند و پرهیز از تشکیل و یا حضور در اجتماعات و رسومات محلی و آیین‌های سنتی به مردم ارائه شد.

این مسؤول گفت: تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا که ساکن روستای کلایه می‌باشند هم اکنون در محل نقاهتگاه واقع در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت قرنطینه بوده و اوضاع در روستای کلایه تحت کنترل می‌باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: