کد خبر: ۵۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
سخنگوی جامعه جوانان متحد اسلامی گفت: آنچه که امروز، ما در عرصه‌ اقتصادی کشور شاهد هستیم، حاصل ناکارآمدی یک دولت خسته و پیر و به دنبال آن مجلسی ضعیف است.

به گزارش آوای نشاط، حامد زمانی سخنگوی جامعه جوانان متحد اسلامی با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم در آینده نزدیک اظهار داشت: بنده معتقدم مهترین اولویتی را که مجلس یازدهم باید در راس امور اولیه خود قرار دهد، این است که باید استقلال و تحول خود را برای مردم تشریح کند و این نوید را  بدهد که برای تغییر در وضعیت موجود آمده است.

وی ادامه داد: البته خوشبختانه این مهم در مصاحبه‎ها و برنامه‌های نیروهای انقلابی منتخب مردم در مجلس یازدهم دیده می‌شود که باعث ایجاد امید در جامعه شده است.

این فعال سیاسی افزود: آنچه که امروز ما در عرصه‌ اقتصادی کشور شاهد هستیم حاصل ناکارآمدی یک دولت خسته و پیر و به دنبال آن مجلسی ضعیف است که این دو باعث بروز مشکلات متعددی چه برای اقشار جامعه و چه برای کشور شده است.

زمانی گفت: مجلس یازدهم باید ادامه دهنده راه آیت الله رئیسی در قوه قضاییه باشد، و همانگونه که شاهد تحول در قوه قضائیه بودیم، باید در مجلس یازدهم و قوه مقننه نیز شاهد تغیرات متعدد و محسوسی باشیم.

وی با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت مجلس دهم در حوزه نظارت و قانون گذاری، ضعیف‌ترین مجلس 10 دوره گذشته بوده است، تصریح کرد: مجلس یازدهم نباید اجازه دهد وکیل الدوله ها اکثریت را داشته باشند و باید به گونه ای عمل کند که این گروه را تا حد ممکن از این عرصه حذف کند و وکیل الملّه ها زمام امور را در دست گیرند تا مجلس به راس امور بازگردد.

عضو کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب ایران تاکید کرد: متاسفانه مجلس دهم در راس امور نبود، بلکه به عنوان حامی عملکرد ضعیف دولت نقش موثر و اساسی را ایفا کرد، نکته دیگر اینکه یکی از نقاط ضعف مجلس دهم را می‎توان ورود نمایندگان به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خواند بسیاری از نمایندگان در مجلس دهم به دنبال فعالیت‌های اقتصادی بودند که همین امر موجب فساد اقتصادی برخی از آنها شد و شورای نگهبان این افراد را رد صلاحیت کرد.

زمانی با اشاره به انتخاب افراد جوان و توانمند در مجلس یازدهم، گفت: خوشبختانه در این مجلس، افراد جوانی وارد عرصه و در نهایت منتخب مردم شده اند که از نظر توانمندی و تخصص در حد بالایی قرار دارند که نوید یک مجلس کارآمد و انقلابی را در گام دوم انقلاب می‌دهد و مجلس را در جایگاه اصلی خود که در راس امور بودن است، می رساند.

وی با اشاره به شاخص های یک مجلس انقلابی گفت: ساده‌زیست بودن، مقابله کردن با فساد و رانتخواری، پاسخگو دانستن و خود را فدا کردن برای کشور از مهمترین شاخص های یک مجلس انقلابی است.

عضو شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی عدالت‌محوری، دشمن‌شناسی مردم‌مداری، استکبارستیزی، پرهیز از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری و عمل‌گرایی را از دیگر شاخصه‌های یک مجلس در تراز انقلاب عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: