کد خبر: ۵۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
رستمی با اشاره به لزوم ترک شعار دادن، همایش گرفتن و جلسات بدون فایده برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور، گفت: امروز دیگر وقت شعار دادن نیست و مسؤولان و مردم باید وارد صحنه عمل بشوند

به گزارش آوای نشاط، «محمدزمان رستمی» در قم، با اشاره به صادرات به عنوان یکی از الزمات «جهش تولید» خاطرنشان کرد: البته متأسفانه این مسأله در کشور ما با موانع مختلفی رو به رو است که مجموعه دولت باید این موانع را از گمرک تا قوانین دست و پاگیر از میان بردارد.

 

عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه قم با بیان این که از دیگر الزامات «جهش تولید» ارتقای سطح فناوری و بهره‌وری در کشور است، افزود: اگر امروز غرب به پیشرفت های چشم گیر اقتصاد دست پیدا کرده چون دچار یک انقلاب صنعتی شده است ولی این انقلاب هنوز در کشور ما محقق نشده است.

وی اضافه کرد: ما در بسیاری از کارخانه های خود قدرت تولید قطعات را نداریم و اگر قطعه ای فرسوده شده یا از کار بیافتد باید از خارج وارد کنیم، این مسأله به اقتصاد ضربه زیادی وارد می‌کند به ویژه این که ما در دوران تحریم هستیم، بنابراین اختراع و نوآوری یکی از ضرورت های  غیر قابل انکار است.

رستمی تبعیت از سخنان فقهای دین به ویژه ولی فقیه را لازم و واجب شرعی دانست و تأکید کرد: وقتی رهبر انقلاب از «جهش تولید» سخن می‌گوید، محقق کردن آن لازم است به ویژه این که حرف ایشان کاملا عقلایی است و ریشه منطقی و تجربی دارد و برای پیشرفت کشور نیز لازم و حیاتی است.

وی بیان داشت: آموزش های ما از سطح ابتدایی تا آموزش عالی باید با صنعت گره بخورد، یعنی حرفه و فن و وارد کردن دانش آموزان و دانش جویان در عرصه صعنت و ساخت و اختراع بسیار لازم است، در حالی که متأسفانه امروزه خیلی از علومی که در دانشگاه ها خوانده می‌شود هیچ ثمره علمی ندارد.

این استاد اقتصاد دانشگاه در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به لزوم ترک شعار دادن، همایش گرفتن و جلسات بدون فایده برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور بیان داشت: امروز دیگر وقت شعار دادن نیست، مسؤولان و مردم باید وارد صحنه عمل بشوند، چون با سخن گفتن هیچگاه کاری پیش نمی رود.

رستمی تصریح کرد: هر دانشی اعم از شیمی و فیزیک و مدیریت و اقتصاد اگر وارد بازار رقابت نشده و در آن جا مورد استفاده قرار نگیرد، بی فایده است به همین دلیل ما نباید دلخوش به افزایش مقالات علمی، افزایش دانشجویان و حتی تولید علم باشیم بلکه موفقیت ما زمانی است که بتوانیم از این علوم در صحنه عمل استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: هدایت و اصلاح فضای مجازی نیز ضرورت دیگری است که شرایط امروز جامعه ما آن را ایجاب می‌کند، چون خیلی از اوقات مطالبی در این فضاها مطرح می‌شود که ذهن ها را خسته و درگیر می‌کند و مانع تمرکز و دقت و عمق خواهد بود.

*خبرگزاری شبستان

پایان پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: