کد خبر: ۵۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی فارس از توسعه خدمات روان‌شناختی و مشاوره‌ای از طریق مرکز مشاوره تلفنی ١٤٨٠ با ارائه مشاوره تخصصی و رایگان برای کاهش استرس کرونای شهروندان خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، از شیراز، محمدرضا هوشیار امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هم‌زمان با انتشار ویروس کرونا سازمان بهزیستی نیز تمهیداتی برای توسعه خدمات روان‌شناختی و مشاوره‌ای از طریق مرکز مشاوره تلفنی ١٤٨٠ (صدای مشاور) با ارائه مشاوره تخصصی و رایگان در دستور کار خود قرارداد .

وی افزود: این خط مشاوره از سال ٧٤ آغاز به فعالیت کرده است و در حال حاضر با در اختیار داشتن کادر تخصصی مشاوران و روانشناسان فعالیت خود را از  ساعت هشت صبح لغایت ١٢ شب ارائه می‌دهد.

هوشیار تأکید کرد: از آغاز بحران کووید١٩ در استان فارس به مشاوران مرکز  آموزش تخصصی لازم درزمینهٔ اجرای پروتکل مربوط به زمان بحران ارائه شد و  مشاوران به‌صورت تخصصی وحرفه ای و با نظارت و سوپروایزری علمی و اخلاقی در حال خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها هستند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی فارس در ادامه اعلام کرد: پرسنل تخصصی مرکز با تحصیلات ارشد و دکتری روانشناسی  و مشاوره است که در حیطه‌های کودک و نوجوان ،خانواده ، ازدواج،بالینی توان‌بخشی و مشاوره و همچنین درزمینهٔ درمان اعتیاد به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

به گفته هوشیار، از ابتدای شیوع کرونا تغییراتی در سطح و نوع تماس‌ها ایجادشده است؛ عمده مشکلات در اوایل بحران شامل نگرانی از ابتلا و خودبیمارانگاری و علائمی ازجمله اضطراب ، ترس‌های بیمارگونه، وسواس و استرس بود اما در حال حاضر تماس‌ها بیانگر مشکلات بین فردی و سبک‌های ارتباطی خانواده ،مشکلات اقتصادی و نوع برخورد و سبک تربیت فرزندان است.

وی ادامه داد: نکته قابل‌ذکر برنامه‌ریزی مشاوره در زمان کرونا و پساکرونا ضروری هست. بهزیستی کشور سامانه‌ای را به آدرس   corona.behzisti.ir جهت خودارزیابی وضعیت روان‌شناختی  و غربالگری سیستمی افراد درزمینهٔ استرس، افسردگی و اضطراب ایجاد نموده که هم استانی‌ها از این طریق می‌توانند به سطح استرس و اضطراب خود پی ببرند و در صورت نیاز برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت دریافت خدمات روان‌شناختی به عمل‌آورند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: