کد خبر: ۵۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۲
با تصمیم هیأت رئیسه سازمان لیگ برتر فوتسال مرحله پلی‌آف در فصل آینده لیگ برتر فوتسال برگزار نخواهد شد، تصمیمی که خیلی از تیم‌های لیگ برتری مدت‌ها به دنبال آن بودند.

به گزارش آوای نشاط، از اصفهان، روز گذشته بود که آرش جابری، دبیر و سرپرست سازمان لیگ  فوتسال اعلام کرد سازمان لیگ فوتسال پس از برگزاری جلسه هیأت رئیسه تصمیم بر حذف پلی‌آف در فصل آینده لیگ برتر فوتسال کشور گرفته است.

لیگ برتر فوتسال در ۲ فصل گذشته به صورت پلی‌آف برگزار شد و بعد از برگزاری بازی‌های لیگ ۸ تیم برتر به حذفی صعود می‌کردند و تا ۲ تیم به فینال صعود کنند و تکلیف قهرمان مشخص شود.

از زمان اجرای این طرح از ۲ فصل قبل اکثر تیم‌های لیگ برتر فوتسال مخالف برگزاری پلی‌آف بودند زیرا سبب ایجاد مشکلات مالی زیادی برای باشگاه‌ها می‌شد و برای تیم ها پرهزینه و فرسایشی بود.

همچنین ممکن بود اتفاقی مانند سال گذشته رخ دهد که گیتی‌پسند اصفهان که در پایان مرحله گروهی با ۱۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار داشت، در پلی‌آف و بازی فینال به مس سونگون باخت و به صورت عجیبی قهرمانی لیگ برتر و شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد.

حمید بی‌غم، سرمربی گیتی‌پسند از همان روز‌های ابتدایی فصل جاری نیز مخالفت خود را با برگزاری پلی‌آف بارها اعلام کرد و در آخرین اظهار نظرش گفت: لیگ فوتسال ایران به دلیل نداشتن سخت‌افزار و نداشتن نظارت بر بازی‌ها، نباید پلی‌آف داشته باشد.

محمدحسین عراقی‌زاده، قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند در مورد حذف پلی‌آف گفته است: فصل گذشته به دبیر سابق لیگ برتر اعتراض کردیم و گفتیم این روش برگزاری پلی‌آف، مخصوصاً فینال درست نیست، ما با پلی‌آف مخالف نیستیم، اما همه زمینه‌ها برای برگزاری این مرحله در کشورهای پیشرفته فوتسال مانند برزیل و اسپانیا، در نظر گرفته می‌شود، باید زیرساخت‌های لازم برای پلی‌آف فراهم شود؛ فکر می‌کنم حذف پلی‌آف تصمیمی منطقی و درست است.

تصمیم گرفته شده در مورد حذف پلی‌آف از لیگ برتر فوتسال در این مقطع مناسب به نظر می‌رسد و جای امید است که تیم‌های لیگ برتری نیز با برنامه‌ریزی بهتری در مسابقات شرکت کنند تا در آینده شاهد تیم ملی باکیفیتی باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: