کد خبر: ۵۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۷
پایان فعالیت روسای ۱۱ هیأت ورزشی استان قم به دلیل اتمام دوره چهار ساله ریاست آنها از تغییرات وسیع ورزش قم در سال 1399 حکایت دارد.

به گزارش آوای نشاط، در شرایطی که 47 هیأت ورزشی در قم فعالیت می‌کند امور مجامع هیأت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان سه ماه قبل از پایان دوره چهار ساله هر هیأت نسبت به برگزاری مجمع انتخابات برای تعیین رئیس جدید آنها اقدام می‌کند، اتفاقی که امسال در 11 هیأت ورزشی قم رخ خواهد داد.

هیأت‌های بسکتبال، تیراندازی، هاکی، جانبازان و معلولین، سوارکاری، جودو، کشتی، نجات‌غریق و غواصی، هندبال‌، گلف و فوتبال، 11 هیأت ورزشی هستند که دوره ریاست چهار ساله روسای آنها در سال 1399 پایان می‌یابد و مجمع انتخابات برای تعیین رئیس جدید این هیات‌ها امسال برگزار می‌شود.

2 ماه تا پایان ریاست سخایی در هیأت بسکتبال

در هجدهمین روز خرداد ماه سال 1395 بود که مجمع عمومی انتخاب رئیس جدید هیأت بسکتبال استان قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد و مرتضی سخایی یکی از چهره‌های شناخته شده این رشته که از داوران مطرح بسکتبال قم نیز محسوب می‌شود، رئیس جدید این هیأت شد.

در این مجمع که با حضور محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون بسکتبال و حسن عابدی مدیر کل وقت ورزش و جوانان قم تشکیل شد، پنج کاندیدا به نام‌های محمدحسن طاهایی، محمدحسین شادیان، محمدصادق سلیمی‌پور، مرتضی سخایی و حسین پوریوسفی حور داشتند که در نهایت سخایی با 10 رای از 14 رای اعضاء مجمع تا 1399 سکان ریاست بسکتبال قم را بر عهده گرفت.

اکنون کمتر از دو ماه دیگر به پایان ریاست چهار ساله سخایی در هیأت بسکتبال قم باقی مانده و باید منتظر ماند و دید که آیا سخایی بار دیگر کاندیدا می‌شود یا خیر؟

 

اتمام ریاست مهره‌ساز در هیأت تیراندازی

تیراندازی دیگر هیأت ورزشی است که در سال 1399 باید منتظر تحولات آن باشیم، هیأتی که در 29 مرداد ماه سال 1395 آخرین مجمع انتخاباتی آن در حضور نواب نوری دبیر فدراسیون تیراندازی و مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان قم تشکیل شد و حسین مهره‌ساز را در این مسوولیت ابقاء کرد.

مهره‌ساز که نزدیک به دو دهه سابقه ریاست هیأت تیراندازی قم را دارد، چهار سال قبل دو رقیب دیگر به نام‌های کریم حیدری و رضا ملاصادقی نیز داشت که حیدری در آن مقطع پیش از برگزاری مجمع از کاندیداتوری خود انصراف داد و 9 رای اعضای مجمع تصمیم به ابقاء مهره‌ساز در این هیأت ورزشی گرفت، ضمن اینکه ملاصادقی دو رای کسب کرد.

در چهار دوره اخیر انتخابات هیأت تیراندازی قم، اعضای مجمع به شکل متوالی به مهره‌ساز رای اعتماد داده‌اند و باید دید که آیا رقبای وی بار دیگر به میدان می‌آیند یا خیر؟

 

8 ماه تا پایان دوره ریاست جعفری‌مجد در هیأت هاکی

ورزش هاکی بدون شک یادآور سال‌ها حضور موفق زنده‌یاد بهرام شفیع یکی از چهره‌های ماندگار عرصه رسانه و ورزش در راس فدراسیون موفق هاکی است، رشته‌ای که در سطح آسیا و جهان برای ورزش ایران افتخار کسب کرده و در قم جعفر جعفری‌مجد ریاست هیأت آن را بر عهده دارد.

روز نهم آبان ماه سال 1398 بود که مجمع انتخاباتی هیأت هاکی استان قم در حضور بهرام شفیع رئیس فقید فدراسیون هاکی برگزار شد و دو کاندیدا به نام‌های جعفر جعفری‌مجد و سیدحسین احمدی ثبت‌نام کرده بودند که با کناره‌گیری احمدی رای‌گیری انجام شد و اتفاق جالب این است که از ۱۳ رأی مجمع، جعفری‌مجد هفت رأی کسب کرد و 6 رأی سفید به گلدان انداخته شد اما جعفری‌مجد حد نصاب لازم برای ریاست چهار ساله هیأت هاکی قم را به دست آورد.

هاکی در این سال‌ها با سرمایه‌گذاری روی رده‌های سنی پایه گام‌های موفقی در مسیر پیشرفت برداشته ولی نظر کارشناسان این رشته مهم است که آبان ماه امسال رئیس این هیأت ورزشی را ابقاء یا انتخاب کنند.

 

پیروزمنش رئیس بی‌رقیب هیأت جانبازان و معلولین

هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین که به واسطه کسب سهمیه در پارالمپیک‌های 2016 و 2021 یک هیأت ورزشی موفق در قم محسوب می‌شود و در دو دهه اخیر با ریاست محمد پیروزمنش دارای ثبات مدیریت بوده، آخرین مجمع انتخاباتی خود را در دروازدهمین روز آبان ماه سال 1395 برگزار کرده است.

در آن مقطع پیروزمنش تنها کاندیدای ریاست هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین قم بود، کسی که پیش‌تر نیز سکاندار این هیأت بود و در دوره ثبت‌نام کاندیداها هیچ رقیبی پا به میدان رقابت نگذاشت، به همین دلیل 14 رای اعضای مجمع آراء خود را به نفع پیروزمنش به گلدان انداخته و وی را مجداد در مسوولیت خود ابقاء کردند.

پیروزمنش که نزدیک به دو دهه ریاست هیأت جانبازان و معلولین قم را بر عهده داشته، از نظر کارشناسان این امر دارای عملکرد موفقی است و ابقاء دوباره وی محتمل به نظر می‌رسد.

 

3 ماه تا انتهای ریاست طباطبایی در هیأت سوارکاری

رشته سوارکاری از جمله ورزش‌هایی است که در استان قم طرفداران زیادی دارد، هیأتی که به واسطه برخورداری از افراد متعدد علاقمند به سوارکاری داری امکانات و فضاهای مناسبی برای رشد و پیشرفت است و ریاست آن در چهار سال گذشته بر عهده سیدمهدی طباطبایی بوده است.

در پنجمین روز تیر ماه سال 1395 رقابت برای به دست آوردن کرسی ریاست هیأت سوارکاری قم سه کاندیدا به نام‌های امیر رزاقی، سیدمهدی طباطبایی و سیدرضا علیزاده‌طباطبایی داشت که رزاقی و علیزاده‌طباطبایی از کاندیداتوری خود انصراف دادند و فقط سیدمهدی طباطبایی هشت رای از ۱۳ رای مجمع را گرفت و رئیس این هیأت شد.

با توجه به آراء مجمع سال 95 باید منتظر تابستان امسال بود و دید که آیا طباطبایی انتظارات علاقمندان به سوارکاری و اعضای مجمع را بر آورده کرده و بار دیگر کاندیدا می‌شود یا یک رئیس جدید به این هیأت ورزشی می‌آید؟

 

9 ماه به پایان ریاست متقی در هیأت جودو

هیأت جودو یکی از هیأت‌های موفق رزمی در ورزش قم به شمار می‌رود که بخش کاتای آن با حضور قهرمانان ارزشمندی همچون محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی در دو دهه اخیر مدال‌ها و افتخارات زیادی را از میادین کشوری، بین‌المللی، آسیایی و جهانی نصیب ورزش قم کرده، هیأتی که ریاست آن در چهار سال اخیر بر عهده مجید متقی بوده است.

متقی که خود از چهره‌های شاخص و پیشکسوتان با سابقه جودو محسوب می‌شود، پانزدهم دی‌ماه سال 1395 تنها کاندیدای مجمع انتخاباتی هیأت جودو استان قم بود و با کسب 11 رای از 12 رای اعضای مجمع رئیس این هیأت ورزشی شد، مسوولیتی که برای دومین بار آن را تجربه کرده و باید دید که آیا در انتخابات سال 99 کاندیدا می‌شود یا نفر جدیدی جانشین وی خواهد شد.

 

ورزش المپیکی قم در آستانه تغییر و تحوّل

کشتی که با مدال‌ها و افتخارات قهرمانان رده‌های سنی مختلف خود همواره برای ورزش قم در میادین داخلی و برون‌مرزی افتخار آفرین بوده و در سال 1398 با درخشش علیرضا نجاتی در مسابقات جهانی 2019 سهمیه بازی‌های المپیک 2021 توکیو را نیز برای ورزش قم کسب کرده، امسال دست‌خوش تغییر و تحول خواهد شد.

محسن وزیری قهرمان اسبق کشتی قم که چهار سال قبل در بیست و دومین روز دی‌ماه با کسب 12 رای از 14 رای اعضای مجمع برای مدت چهار سال رئیس هیأت کشتی استان قم شد، عملکرد موفق محسن حلوایی رئیس پیشین هیأت کشتی را ادامه داد و یقینا علاقمندان به کشتی راضی به قطع همکاری وی با این رشته موفق نیستند.

 

10 ماه تا پایان ریاست اسماعیلی در هیأت نجات‌غریق و غواصی

هیأت نجات‌غریق و غواصی استان قم چهار سال گذشته را به ریاست اصغر اسماعیلی سپری کرده است، هیأتی که علاوه بر ماموریت خود که تامین ناجی برای استخرها و امنیت شناگران است، در عرصه قهرمانی نیز فعالیت می‌کند و مجمع انتخابات آن در سیزدهمین روز بهمن ماه سال 1395 با حضور سیدمصطفی میرسلیم رئیس وقت فدراسیون برگزار شد.

در آن مقطع اصغر اسماعیلی تنها کاندیدای ریاست هیأت نجات غریق و غواصی استان قم بود و در مجمعی که 14 نفر امکان رأی داشتند اسماعیلی ۱۲ رأی را به خود اختصاص داد و دو رای نیز سفید به گلدان جمع‌آوری آراء انداخته شد، حال نظر اهالی این رشته مهم است که آیا موافق ابقاء اسماعیلی هستند؟ یا به دنبال رئیس جدید می‌گردند.

 

هیأت هندبال در آخرین سال ریاست محمدخانی

هیأت هندبال دیگر هیأت ورزشی است که اواخر سال 1399 دوره چهار ساله رئیس آن به پایان می‌رسد، هیأتی که در قم استعدادها و علاقمندان زیادی دارد و در حالی که حسین محمدخانی از پیشکسوتان این رشته در این سال‌ها ریاست هیأت را بر عهده داشته، موفقیت‌های قابل توجهی نصیب ورزش قم کرده است.

از حضور درخشان بانوان هندبالیست قم در لیگ برتر و تیم‌های ملی تا حضور پسران نخبه هندبال قم در رده ملی نشانگر وجود قابلیت‌های بالا در هندبال قم است اما این رشته همواره با مشکلات مالی دست به گریبان بوده، ضمن اینکه حسین محمدخانی که 27 بهمن سال 1395 رئیس این هیأت شد، منتقدانی هم دارد که ممکن است وی را از کاندیداتوری منصرف کنند.

 

آخرین سال ریاست دلاوری در هیأت گلف

گلف که از اوایل دهه 1380 به عنوان یک هیأت ورزشی در قم آغاز به کار کرد و از آن به عنوان ورزش پول‌دارها یاد می‌شد، در این سال‌ها با تلاش‌های هیأت به یک رشته همگانی تبدیل شده و با رشته‌های زیر مجموعه خود نظیر مینی‌گلف، وودبال، بهکاپ و ... به ریاست رضا دلاوری مدیریت شده است.

شانزدهم اسفند ماه سال 1395 بود که مجمع انتخابات هیأت گلف استان قم تشکیل شد و 12 نفر واجد شرایط رای تمام آراء خود را به نفع دلاوری دادند و وی را برای چهار سال به عنوان رئیس هیأت انتخاب کردند، حدود 10 ماه دیگر باید منتظر ماند و دید آیا دلاوری در این مسوولیت می‌ماند یا نفرات جدیدی کاندیدای ریاست این هیأت می‌شوند.

 

انتخابات مهیّج در انتظار هیأت فوتبال

بدون شکل مهم‌ترین و مهیج‌ترین انتخاباتی که امسال در هیأت‌های ورزشی قم انجام می‌شود انتخابات هیأت فوتبال است، هیأتی که در دو دوره متوالی چهار ساله به ریاست کریم بهرامی، حوادث و اتفاقات زیادی را تجربه کرده، کارشناسان زیادی آن را نقد کرده‌اند و سرمایه‌های زیادی همچون امتیاز نماینده‌های قم در لیگ‌های برتر فوتبال و فوتسال ایران را از دست داده است.

عملکرد بهرامی و هیأت فوتبال در این سال‌ها بارها مورد نقد کارشناسان و علاقمندان به این رشته پرمخاطب قرار گرفته، کسی که اوایل اسفند ماه سال 1395 در رقابت با قدرت‌الله باقری و مهدی بهشتی در حضور مهدی تاج رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال، برای دومین دوره متوالی رئیس هیأت فوتبال قم شد و حالا خیلی‌ها منتظر مجمع انتخاباتی جدید این هیأت هستند.

انتهای پیام /

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: