کد خبر: ۵۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
شروع همه گیری ویروس کرونا موجی از فلج اقتصادی را در سراسر آمریکا و جهان به همراه آورده و با توجه به الزام مردم به فاصله گیری اجتماعی و انزوا برای جلوگیری از انتشار این بیماری، کسب و کارها را در اطراف جهان به تعطیلی کشانده است. در آمریکا هر چه می گذرد عده بیشتری از آمریکاییان برای تامین مواد لازم برای زنده ماندن خود، به خیریه هایی چون بانک های غذا روی می آورند.

به گزارش آوای نشاط، فیلم ها و عکس هایی از کیلومترها اتوموبیل به صف ایستاده در بانک های غذای سان آنتونیو و دیگر شهرها در سطح آمریکا، نشانگر نمونه تکان دهنده ای از اثرات اقتصادی شیوع ویروس کروناست که دست کم 16 میلیون آمریکایی را در هفته های اخیر بیکار کرده و فشار فزاینده ای را بر مراکز توزیع  کالاهای اساسی برای تامین غذای نیازمندان کشور وارد آورده است.

آماندا کاتز سردبیر ارشد سی ان ان در توئیتی نوشت: «تصویر فراموش نشدنی» هزاران اتومبیلی که امروز در بانک غذای سان آنتونیو به صف ایستاده اند؛ خانواده های مستاصل در بیرون برای رعایت ایمنی با فاصله از یکدیگر ایستاده اند. صف نان، 2020.»

روز پنج شنبه رابرت فایک مدیر خلاق بانک غذای سان آنتونیو ویدئویی تایم لپس از صف اتومبیل هایی را پست کرد که در انتظار دریافت مواد غذایی ایستاده بودند. او توئیت کرد: «این چیزی است که من شاهد بودم. گرمای کشنده. مردمی که از ساعت 7 شب قبل در صف ایستاده بودند. برای دریافت غذا. صدها داوطلب  برای تحویل مواد غذایی به کمک آمده بودند تا خانواده ها بتوانند به خانه بروند (احتمالا یکی دو تا هم به همسایگانشان می دهند) و دریافت مواد مغذی که نیاز دارند. این است بحران کووید19.» اریک کوپر مدیرعامل و رئیس بانک غذای سان آنتونیو به سن آنتونیو اکسپرس نیوز گفته است: «امروز روز سختی بود. ما تاکنون هیچ وقت به این تعداد تقاضا پاسخ نداده بودیم.»

شروع همه گیری ویروس کرونا موجی از فلج اقتصادی را در سراسر آمریکا و جهان به همراه آورده و با توجه به الزام مردم به فاصله گیری اجتماعی و انزوا برای جلوگیری از انتشار این بیماری، کسب و کارها را در اطراف جهان به تعطیلی کشانده است. در آمریکا که قانونگزاران عمدتا برای تامین کمک به افراد بیکار شده نیازمند کمک پا پیش گذاشته اند، هر چه می گذرد عده بیشتری از آمریکاییان برای تامین مواد لازم برای زنده ماندن خود، به خیریه هایی چون بانک های غذا روی می آورند.

سناتور برنی سندرز از مدافعان  برجسته مساعده های اقتصادی روز جمعه در توئیتی نوشت که صحنه هایی که در بانک های غذا شاهدیم، نشانه ای از ضرورت دست زدن به یک اقدام عاجل از سوی کنگره است. سندرز نوشت: «شرم آور است که در ثروتمندین کشور تاریخ جهان مردم گرسنه بمانند. کنگره باید برنامه کمک های غذایی را به شدت افزایش دهد و گزینه های تحویل ارزاق را پیشنهاد دهد تا اطمینان حاصل شود که در طول این بحران تمام مردم قادر به خوردن مکفی و ایمن مواد غذایی لازم هستند.»

به نوشته نیویورک تایمز بانک های غذا در سطح کشور در مواجهه با افزایش تقاضای فعلی، با وجود  کمک های اهدایی ابر ثروتمندان، با کمبود بودجه مواجه اند: فیدینگ امریکا، این بزرگ ترین شبکه بانک های غذای کشور با بیش از 200 شعبه، کمبودی یک میلیارد و 400 میلیون دلاری را تنها طی شش ماه آینده پیش بینی کرده است. هفته گذشته جف بزوس موسس آمازون اعلام کرد که او 100 میلیون دلار را به این گروه اهدا کرده است – بزرگ ترین اهدای یکجای یک مبلغ در تاریخ این شرکت، اما این مبلغ باز هم کمتر از یک دهم چیزی است که این گروه نیاز دارد.»

در ژانویه 2019 بیزینس اینسایدر برآورد کرد که بزوس حدود 4474885 دلار در هر ساعت درآمد دارد. به این ترتیب کمک اهدایی او به گروه فیدینگ امریکا معادل حدود 22 و نیم ساعت از درآمد این ابر ثروتمند است.

سان آنتونیو تنها شهری نبود که شاهد هجوم تعداد بی سابقه ای از افراد نیازمند کمک و صف های چندین کیلومتری اتومبیل های ایستاده در انتظار غذا بود. پیتسبورگ، شیکاگو و سانرایت فلوریدا نیز از جمله شهرهایی بودند که جاده های منتهی به تاسیسات خیریه محلی آنها انباشته از اتومبیل بوده و مقادیر عظیمی غذا در آنها توزیع شده است. اندرو راش در توئیتی نوشت: «صدها اتومبیل در انتظار دریافت غذا از بانک غذای گریتر کامیونیتی در  داکیوزن ایستاده اند. توزیع غذا ظهر آغاز می شود.»

نیک نادسن نیز در توئیتی نوشت: «این گزارش از پیتزبورگ نشان می دهد که صف چندین کیلومتری اتومبیل ها برای دریافت غذا از یک بانک غذای محلی است. آمریکای ترامپ. تماشا کنید. به اشتراک بگذارید. اگر می توانید به بانک غذای محلی تان کمک کنید.»

ساری واتسک قائم مقام بانک غذای «فیدینگ ساوت فلوریدا» در گفتگویی با دیلی میل اشاره کرده که مقررات ماندن در خانه در ایالت او، موجب کمبود جدی در تعداد نیروی کار موجود برای پاسخگویی به هجوم بی سابقه نیازمندان به مواد غذایی شده است، این می تواند در نحوه توزیع کارآمد مواد غذایی مشکل ایجاد کند. واتسک گفته است: «شرایط اصلا به نفع ما نیست.»

نویسنده: ایون هیگینز  (Eoin Higgins) روزنامه نگار

منبع: https://b2n.ir/915582

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: