کد خبر: ۵۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
درحالی که از مکزیک خواسته شده بود تا 400 هزار بشکه در روز از تولید نفتش بکاهند اما به نظر می رسد پس از توافق کاهش تولید، همان 100 هزار بشکه مدنظر خود را متعهد شده و کاهش 300 هزار بشکه ای دیگر را امریکا برای این کشور جبران خواهد کرد.

به گزارش آوای نشاط، مقامات مکزیک می گویند، پس اینکه تولیدکنندگان تولید توافق کردند مجموعا 9.7 میلیون بشکه نفت در روز از تولید خود بکاهند، این کشور از ماه می روزانه 100 هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش می دهد.

به نوشته رویترز، روستیو ناهله، وزیر انرژی مکزیک در حساب ئوئیتری خود نوشت توافق کاهش تولید به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز به اتفاق آرا حاصل شد اما وی مشخص نکرد که سهم مکزیک در این کاهش تولید چقدر خواهد بود.

مکزیک پیشتر متعهد شده بود روزانه 100 هزار بشکه نفت از تولید خود را کاهش دهد و دو مقام آگاه تایید کردند که این کشور به همین این میزان متعهد شده است.

گروه اوپک پلاس از مکزیک خواسته تا میزان تولید خود را روزانه 400 هزار بشکه کاهش دهند اما عدم تمایل آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک با این میزان، توافق اوپک را متوقف کرده بود.(جزئیات بیشتر)

وزیر انرژی آذربایجان روز یک شنبه گفته است آمریکا 300 هزار بشکه در روز کاهشی را که مکزیک باید انجام دهد، جبران خواهد کرد که این رقم 50 هزار بشکه در روز بیش از رقم مورد توافق قبلی لوپز اوبرادور و ترامپ است.

یکی از مقامات آگاه مکزیکی اظهارات وزیر انرژی اذربایجان را تایید کرد و گفت آمریکا مسئولیت کاهش 300 هزار بشکه در روز را برای مکزیک به عهده خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: