کد خبر: ۵۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
طوفان شدید و گردباد در بخش‌هایی از جنوب آمریکا ضمن گرفتن جان حداقل ۶ نفر، خرابی‌های گسترده بر جای گذاشت.

به گزارش آوای نشاط، همزمان با روز «عید پاک» در آمریکا طوفان و گردباد شدید بخش‌هایی از ایالت‌های جنوبی این کشور از قبیل لوئیزیانا و می سی سی پی را در نوردید.

به نوشته رویترز، مقام‌های ایالتی و محلی در جنوب آمریکا خبر دادند که طوفان و گردباد در این مناطق به مرگ حداقل ۶ نفر انجامیده است.

به گفته این مقام‌ها طوفان و ده‌ها گردباد شدید در ایالت‌های جنوبی روز یکشنبه همزمان با روز عید پاک در آمریکا زندگی را برای ساکنان مختل کرد و خرابی‌های گسترده‌ای بر جا گذاشت.

طوفان و گردباد در حالی مناطق جنوبی شامل می سی سی پی و لوئیزیانا را در نوردیده که پیشتر در آمریکا به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا فرمان قرنطینه و در خانه ماندن ساکنان صادر شده است.

به گفته مقامهای ایالت می سی سی پی، حداقل ۶ نفر از ساکنان این ایالت بر اثر طوفان و گردباد جان باختند.

مرکز ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد، حداقل ۱۳ گردباد در مناطق جنوبی این کشور وزیده است و احتمال شکل گیری گردبادهای بیشتر وجود دارد.

تصاویری که از جنوب آمریکا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، از تخریب منازل مسکونی، بریده شدن خطوط انتقال برق و دیگر خرابی‌ها حکایت دارد.

از شهر «مونرو» در ایالت لوئیزیانا هم خبر رسیده که به دلیل تخریب ناشی از طوفان و گردباد، همه پروازهای فرودگاه منطقه‌ای مونرو (Monroe Regional Airport) تا اطلاع ثانوی لغو شدند.

«جیمی مایو» شهردار مونرو در پیامی توئیتری ضمن ابراز خرسندی از بخشش خداوند نوشت: «گزارش‌های اولیه تنها از چند جراحت سطحی حکایت دارند. برای شهرمان دعا کنید. بسیاری از همسایگان و دوستان آسیب فاجعه باری دیدند».

 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: