کد خبر: ۵۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان:
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه نوغانداران آسیب زیادی از کروناویروس نمی‌بینند، گفت: تمهیدات بهداشتی لازم برای توزیع تخم نوغان در بین نوغانداران استان اندیشیده شده است.

به گزارش آوای نشاط، علیرضا قره‌گوزلو اظهار کرد: در حال حاضر تنها مشکل نوغانداران در زمینه ترددهاست که البته با رعایت توصیه‌های بهداشتی این کار به نحو احسن انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به حمایت دولت از نوغانداری، تصریح کرد: سالانه با واردات ۴۵۰ تن نخ ابریشم، ارز زیادی از کشور خارج می‌شود و از طرفی اگر بخواهیم این نخ ها را در داخل کشور تولید کنیم از لحاظ قیمتی کاملاً رقابتی است بنابراین دولت در این زمینه حمایت‌های خوبی دارد.

قره‌گوزلو خاطرنشان کرد: با حمایت از نوغانداری هم اشتغال‌زایی خوبی در کشور صورت می‌گیرد و هم جلوی خروج ارز گرفته می‌شود و هم تولیدکنندگان داخلی نیازمند واردات نخواهند بود از این رو دولت در حال حاضر یعنی در سال ۹۹ حمایت‌های خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان در زمینه توسعه نوغانداری در استان، یادآور شد: توزیع ۲۰ هزار اصله نهال درخت توت، عقد قرارداد برای تولید ۱۵ هزار اصله نهال توت در استان همدان، برگزاری ۳۰۰ نفر  ساعت کلاس آموزشی، توزیع ۱۲۵۰ جعبه تخم نوغان و هماهنگی با کمیته امداد و بهزیستی به منظور توانمندسازی افراد تحت پوشش این نهادها از اقدامات سازمان جهادکشاورزی استان در راستای توسعه نوغانداری بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: